در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

مهم ترین نکات برای کاشت چمن و مراقبت از آن

دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۹۹ کشاورزی و باغداری
  • تصویر شماره مهم ترین نکات برای کاشت چمن و مراقبت از آن

وجود چمنی سبز و شاداب نکته ای شگفت انگیز و خاص برای هر باغی محسوب می شود. چمن می تواند در هر وسعتی رشد کند و محیطی ایده آل برای تفریحات انسان در فضای باز ایجاد کند و در فضاهای کوچک تر نیز برای بهتر و زیباتر کردن مناظر و چشم اندازها به کار برود.

کاشت و مراقبت از چمن ها

بهترین زمان برای کاشت چمن چه هنگامی است؟

بهترین زمان برای کاشت چمن در فصل بهار و پاییز است چون در این هنگام دمای هوا برای جوانه زدن و رشد ریشه چمن ها بسیار ایده آل است.

از چه بذر یا دانه ای استفاده کنم؟

مخلوط دانه و یا بذری را انتخاب کنید که به بهترین وجه، مناسب آب و هوا و موقعیت شما باشد. مخلوط هایی از بذرهای مقاوم در برابر سایه و خشکسالی و همچنین انواع مختلف فرسایش وجود دارند.  در این میان ما به شما بذر یا دانه چمن Arid را به عنوان بذری مقاوم در برابر فرسایش و گونه ای که در تمام سال سبز می ماند، پیشنهاد می دهیم. همچنین این نوع بذر در آفتاب کامل هم رشد می کند و در نواحی که زیاد آفتاب نیست تا 80 درصد امکان رشد دارد و در مقابل خشکسالی و سرما نیز مقاوم است.

برای داشتن یک چمن متفاوت، گونه های دیگری از چمن نیز وجود دارند، به عنوان مثال به گل بابونه (Anthemis ) و kidney weed ( علف هایی که شبیه به کلیه هستند ) (Dichondra repens ) می توان اشاره کرد.

آماده سازی زمین و محل مورد نظر برای کاشت چمن

گام اول در کاشت چمن

در صورت امکان یک فضای آفتاب گیر برای کاشت چمن تان انتخاب کنید. هنگام انتخاب فضا و زمین کاشت چمن، توجه داشته باشید که درختان بزرگ و درختچه ها سایه ایجاد می کنند و برای دریافت مواد مغذی و آب با چمن های شما رقابت می کنند.

گام دوم

چمن و علف های هرز موجود را از بین ببرید. از بین بردن علف های هرز به صورت دستی برای مناطق کوچک مناسب است اما سم پاشی با علف کش هایی مانند Roundup سریعترین و کارآمدترین روش است. این نوع از علف کش ها باعث آلوده شدن خاک نمی شوند و بذر می تواند پس از پاک سازی علف های هرز ( 2-3 هفته پس از انجام این کار ) کاشته شود.

گام سوم

با بیل به صورت چرخشی خاک را حفر کنید. مقدار زیادی از مواد آلی ساخت خاک مانند کود حیوانی، کود گیاهی و خاک شنی ( اگر زمین انتخاب شده گلی یا رسی است ) را ترکیب کنید. و سنگ گچ ممکن است به بهبود خاکهای رس نیز کمک کند. سطح زمین را با یک چنگک مسطح و هموار کنید و علف های هرز، سنگ ریزه ها و قلوه سنگ ها را از خاک جدا و آن را کاملا پاکسازی کنید. به یاد داشته باشید، این زمان ایده آل برای نصب سیستم آبیاری اتوماتیک برای چمن است.

گام چهارم

Ph  5/5 و 5/6 برای خاک چمن زارها ایده آل است. بسته  یا کیت های آزمایش برای سنجیدن Ph خاک در دسترس هستند. می توانید به فروشگاه لوازم کشاورزی محلی تان بروید و آن را تهیه کنید.

گام پنجم برای کاشت و پرورش چمن ها

فضایی را که قصد کاشت چمن دارید مشخص کنید و با دقت علامت بزنید تا از کاشت اضافه چمن جلوگیری کنید. از تخته های چوب برای داشتن مرزهای مستقیم استفاده کنید. شیلنگ باغ برای تعیین مرز نواحی که راست و صاف نیستند و خمیده محسوب می شوند، مفید است.

گام ششم

به آرامی با پاهای تان روی خاک بکوبید تا مسطح شود و بر روی آن مواد حاصلخیز یا بارور کننده بریزید و با چنگک آن را با خاک مخلوط کنید. شما حتی می توانید زمانی که بذر را بر روی خاک می پاید با مواد حاصلخیز کننده مخلوط و همزمان باهم آن ها را پخش کنید.

گام هفتم

بذر چمن را به میزان توصیه شده بکارید. برای کاشت یکنواخت از پخش کننده بذر، دست تان یا حتی یک گلدان گیاه قدیمی استفاده کنید و سپس به آرامی خاک و بذر را با چنگک زیر و رو کنید تا بذر توسط خاک پوشانده شود.

گام هشتم

زمین را تا زمانی که چمن ها جوانه نزده اند مرطوب نگه دارید. برای جلوگیری از پخش شدن بذرها از سری آب پاش روی شلنگ تان استفاده کنید و زمین را نیز مرطوب نگه دارید. و هرگز اجازه ندهید زمین خشک شود.

گام نهم

به مدت 10 هفته از منطقه استفاده نکنید. این به جلوگیری از آسیب رساندن به نهال ها در مراحل اولیه رشد کمک می کند. اگر می خواهید چمن ها را بزنید باید صبر کنید تا طول آن ها به 10 سانتی متر برسد. و البته چمن های جدید را خیلی کوتاه نکنید.

گام دهم

تا 6 یا 8 هفته به کود دادن و حاصلخیز کردن خاک ادامه دهید. ما به شما غذای چمن را که در برندهای مختلف در بازار موجود است؛ پیشنهاد می دهیم.

مراقبت هایی برای چمن های کاشته شده تان

1 . چمن زنی

چمن ها را یک بار در هفته در طول فصل رشد انجام دهید (معمولاً اواخر زمستان تا اوایل تابستان و اواخر تابستان تا پاییز) و هر دو هفته رشد آن ها را کم تر می کند. سعی کنید به یکباره بیش از یک سوم چمن ها را از بین نبرید. چمن زنی بلند تر، در مقابل خشکی بادوام تر و مقاوم تر می شوند و محافظت بیشتری در برابر علفهای هرز دارند. و همیشه لازم نیست که علف ها چیده شوند، اینها می توانند به سرعت مواد مغذی را به داخل خاک برگردانند.

2 . حاصلخیزی و باروری

وقتی چمن ها به طور فعال در حال رشد هستند، از غذای مخصوص چمن ها Munns Green Up ، در بهار و پاییز استفاده کنید و به آن ها کود دهید. همیشه به آن ها آب دهید تا از سوختن چمن ها جلوگیری کنید.

3 . آبیاری چمن

 آبیاری عمیقی را یک یا دو بار در هفته و تعداد دفعات بیشتر در تابستان را توصیه می کنیم. ترجیحاً آبیاری را در صبح زود برای پروراندن یک سیستم ریشه ای قوی و عمیق و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قارچی انجام دهید.

4 . کوتاه کردن جدا کردن چمن

جدا کردن خس و خاشاک و مواد قدیمی از بین چمن ها جریان آب و هوا را در بین آن ها بهبود می بخشد. زمین را به خوبی و با قدرت با چنگک زیر و رو کنید. این کار را یک بار در سال در پاییز انجام دهید. 

5 . هوادهی به چمن ها

بهتر است هوادهی در پاییز یا زمستان انجام شود. این کار با ایجاد سوراخ هایی کوچک در چمن انجام می شود. این به آب و هوا اجازه می دهد تا به سیستم ریشه نفوذ کنند. در بیشتر موارد چنگال های باغی یا چنگک ها این کار را انجام می دهد. برای تهیه ابزار هوادهی میتوانید از فروشگاه لوازم کشاورزی محل تان دیدن کنید.

6 . خاک پوششی

به طور معمول، بعد از هوادهی خاکدهی انجام می شود و هدف اصلی آن بهبود بافت خاک می باشد. مواد موجود در خاک پوششی بستگی به هدف ما نیز دارند. معمولا از ماسه استفاده می شود چون به بهبود نفوذ آب و مواد مغذی در خاک می شود. اگرچه این روش معمول برای چمن های وسیع نیز استفاده می شود اما برای چمن های خانگی ضروری نیست مگر اینکه به تراز کردن چمن و زمین نیاز باشد.

7 . کنترل علف های هرز در کاشت چمن

چمن ها را بلند نگه دارید، به این صورت که منظم به آن ها آب و غذا دهید تا ضخامت و شادابی شان حفظ شود و آن ها بتوانند رشد بهتری نسبت به علف های هرز داشته باشند. علف کش های بسیاری در فروشگاه های کشاورزی نیز وجود دارد.

8 . آفات و بیماری های چمن

مراقب لاروهای مهاجم که در فصل تابستان شروع به خوردن شاخ و برگ ها می کنند، همچنین سوسک های چمنی، که از بهار تا اوایل تابستان از ریشه ها تغذیه می کنند، بیماریهای قارچی مانند لکه قهوه ای و لکه چمن دلاری در اواخر بهار تا اوایل پاییز که رطوبت زیاد است می توانند یک مشکل باشند؛ باشید. خزه موجود در چمن نشانه خوبی است که شما را آگاه می کند تا بدانید چمن شما بیش از حد اسیدی و بسیار خشک نیست و نورکافی دریافت می کند و در سایه نیست.

  ثبت کسب و کار