در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

معرفی مشاغل ایرانیان آمریکا

سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ۹۹ ایرانیان مهاجر
  • تصویر شماره معرفی مشاغل ایرانیان آمریکا

ایالات متحده آمریکا یکی از گسترده ترین و بزرگترین کشورهای پیشرفه است و در آن مشاغل ایرانیان آمریکا در طیف وسیعی وجود دارد. اما بحث مهم این است که رسیدن به آمریکا و مشغول به کار شدن پروسه سختی را در پیش دارد و ماه ها و سال ها برای رسیدن به آنجا باید تلاش کنید. نه به خاطر اینکه تخصص شما برای آمریکا کافی نیست بلکه به این دلیل که ورود به ایالت های آمریکا و اخذ اقامت دائم آمریکا بسیار دشوار است. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با مشاغل مورد نیاز آمریکا و نحوه کار ایرانیان در آمریکا آشنا کنیم تا قبل از اقدام آگاهی ها لازم را داشته باشید.

شرایط مشاغل ایرانیان آمریکا

مهاجرت به آمریکا و پیدا کردن کار در آمریکا یکی از ایده آل ترین شرایطی است که هر کسی به دنبال آن است. اما قبل از هر مسئله ای باید مطمئن باشید برای پذیرش این شرایط ایده آل که مسیر سختی در پیش دارد آماده هستید یا خیر. ایالات متحده آمریکا دارای 50 ایالت است. هر کدام از این ایالات شرایط و قوانین خاصی برای کار داشته و باید مطمئن باشید در پی کدام مشاغل ایرانیان آمریکا هستید و می خواهید در کدام مسیر قرار بگیرید. لازم است بدانید اقتصاد آمریکا یکی از بزرگترین و عظیم ترین اقتصادهای جهان را به خود اختصاص داده و اخذ اقامت کاری آمریکا به نوبه خود یک امتیاز مثبت و آینده روشن برای شما محسوب می شود. پس برای قرار گیری در این شرایط برنامه ریزی داشته باشید و به اندازه کافی در خصوص تخصص خود و شرایط کاری در آمریکا تحقیق کنید.

روش کار پیدا کردن در آمریکا

روش های متعددی برای یافتن مشاغل ایرانیان آمریکا وجود دارد اما باید دقت داشته باشید کدام مسیر برای شما بهتر است و همان را انتخاب کنید. اگر در ایران زندگی می کنید و به مجلات و روزنامه های آمریکا دسترسی ندارید، بهترین راه سایت های کاریابی آنلاین است. قبل از اینکه بخواهید با این سایت ها و کارفرما در ارتباط باشید؛ باید یک رزومه عالی و حرفه ای برای خود تهیه کنید. در این رزومه باید از اولین محل کار و تخصص خود تا آخرین روزی که مشغول به کار بوده اید توضیح دهید.

اگر در آمریکا مستقر هستی و می خواهید وارد بازار کار آمریکا شوید یا به دنبال مشاغل ایرانیان آمریکا هستید بهترین راه مراجعه به مجلات و روزنامه هایی مانند نیویورک تایمز یا واشنگتن پست است. این دو روزنامه هم به صورت کاغذی و هم به صورت اینترنتی موجود بوده که می توانید تخصص خود را جویا شوید و برای ارتباط با کارفرما اقدام کنید.

دیگر روشی که ایرانیان در آمریکا انتخاب می کنند، مراجعه به مراکز استخدام محلی است. این مراکز در سراسر ایالات متحده آمریکا موجود بوده و یکی از اصلی ترین پایگاه های مشاغل آمریکا است. در اصل با مراجعه به این مرکز می توانید شغل نزدیکی و مربوط به تخصص خود را پیدا کرده و با مشاوره رایگان و یک سری آموزش ها وارد بازار کار آمریکا شوید. البته این در صورتی است که در این مراحل قبول شوید و پیشنهاد شغلی را دریافت کنید.

 اگر با این روش ها موافق نیستید و می خواهید راه های دیگری را انتخاب کنید؛ آژانس های استخدام خصوصی و نمایشگاه های حرفه ای گزینه های جالبی خواهند بود و ارزش امتحان کردن دارند.

مشاغل مورد نیاز آمریکا برای ایرانیان

همانطور که گفتیم آمریکا کشوری گسترده و عظیم است که شغل های متنوعی را در خود جای داده است. همین موضوع باعث شده موج بزرگی از مهاجران به این منطقه هجوم آورند و بازار آمریکا را دستخوش تغییراتی کنند. اما تخصص و حرفه ای بودن شما در حوزه شغلی اهمیت بیشتری داشته و باید از خبره بودن خود مطمئن باشید. مشاغل ایرانیان آمریکا شامل موارد زیر می شود اما هر کدام از این حوزه های به شاخه های مختلف و زیادی تقسیم می شوند و فضای کاری برای آنها وسیع است. برای مثال اگر شغل شما IT باشد، زیرمجموعه آن نرم افزار، سخت افزار و فناوری اطلاعات است. که همین فناوری اطلاعات به شاخه های دیگری تبدیل می شود.

مهم ترین و پردرآمدترین مشاغل ایرانیان آمریکا :

  • الکترونیک
  • نفت
  • دارایی، مالی و سرمایه گذاری
  • داروسازی
  • وسایل نقلیه موتوری
  • هوافضا
  • ارتباطات
  • مخابراتی
  • مواد شیمیایی
  • رشته های IT
  • مهندسی ژئوتکنیک
  • تخصص های روانپزشکی
  • تخصص های عمومی پزشکی
  • شغل های هنری و سرگرمی

شرایط کار در آمریکا

اگر به فکر مشاغل ایرانیان آمریکا هستید لازم است با شرایط کاری در آمریکا آشنا شوید. در اصل هر کشوری قوانین و مقررات خود را داشته و عبور از آنها به معنای جدی نگرفتن شغل و کار است. خبر جالب این است که کار در آمریکا شباهت زیادی با ایران داشته و از ساعت 9 تا 5 عصر باید کار کنید. در اصل 40 ساعت در هفته را باید پر کنید و این زمان را فقط به شغل خود اختصاص دهید. فقط این را در نظر داشته باشید اگر به شغل پزشکی و قانون سروکار دارید، ساعت کاری شما به 12 ساعت در روز خواهد رسید.

بهتر است توجه داشته باشید اگر آمریکا را برای کار و زندگی انتخاب کرده اید، نسبت به اروپا مسیر سخت تری را در پیش دارید و پیوستن به مشاغل ایرانیان آمریکا نیازمند انرژی و انگیزه بالایی است.

نتیجه گیری

در این مقاله شما را با شرایط کاری و انواع مشاغل ایرانیان آمریکا آشنا کردیم. اگر حرفه شما به این مشاغل نزدیک است و شرایط خوبی برای مهاجرت به آمریکا دارید، دست به کار شوید و این فرصت طلایی را از دست ندهید.

  ثبت کسب و کار