در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

تاثیر تغییر آب و هوا بر کشاورزی چیست

چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۹۹ کشاورزی و باغداری
  • تصویر شماره تاثیر تغییر آب و هوا بر کشاورزی چیست

آب و هوا یکی از مهمترین و موثرترین فرایندها بر کشاورزی است. در واقع نمی توان تغییرات جوی را در کاشت و برداشت محصول کشاورزی نادیده گرفت. اما لازم است بدانید کشاورزی منبع اصلی تولید گازهای گلخانه ای است که به اثر گلخانه و تغییرات آب و هوا کمک می کند. اما همین تاثیر آب و هوا بر کشاورزی احتمال اینکه امنیت غذایی را در آینده به چالش بکشد زیاد است. در ادامه مقاله شما را با تاثیر آب و هوا بر کشاورزی آشنا می کنیم و اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار می دهیم.

تاثیر آب و هوا بر کشاورزی را جدی بگیرید

اثر آب و هوا در کشاورزی را نمی توان نادیده گرفت. بدون این دو فرایند کاشت و برداشت هر محصولی غیر ممکن خواهد بود. حال فرض کنید در این تغییرات در فصل های مختلف ایجاد شود. برای مثال در فصول سرد زمین گرم تر شود و خبری از برف و باران نباشد. یا حتی برعکس در فصل تابستان که برخی محصولات به آفتاب و نور بیشتری احتیاج دارد معتدل و سرد شود. واضح است که این روند آسیب بسیار زیادی به محصولات کشاورزی و صنعت کشاورزی می زند و اغلب خسارات زیان باری را به میوه و گیاهان وارد می کند. بنابراین اکوسیستم به طور کلی دستخوش تغییراتی شده و بعد از امور کشاورزی، زندگی انسان امروز را مختل می کند.

گرم شدن زمین و خشکسالی

گرم شدن زمین و مواجه شدن با خشکسالی، دیگر مسئله مهم در تاثیر آب و هوا بر کشاورزی است. همچنین افزایش گاز دی اکسید کربن دیگر مسئله ای است که می تواند تاثیر معناداری بر عملکرد محصولات بگذارد. شاید در نگاه اول بگویید خوب شاید گرم شدن زمین و این حجم از تغییر دما برای برخی محصولات که به محیط گرم تری احتیاج دارد مناسب باشد. اما در واقع ما در خصوص کل جهان صحبت می کنیم. زمانی که کشوری با دمای بالا محصولات زیادی پرورش می دهد، کشور دیگری محصولات خود را به دلیل گرم بودن بیش از حد از دست می دهد. در اصل مناطقی که گرمسیر هستند نیازی به این حجم از گرما ندارند و تنها مناطق سردسیر هستند که به مقداری نور و گرما احتیاج دارند. در حقیقت برای اینکه محصولات بیشتر و بهتری کاشت و برداشت شود، به تعادل در آب و هوا احتیاج است.

نتیجه گیری

در این مقاله متوجه شدیم، تغییر آب و هوا می تواند دسترسی به مواد غذایی را مختل کند و کیفیت محصولات کشاورزی را تحت تأثیر قرار دهد. به عنوان مثال، افزایش پیش بینی شده دما، تغییر در الگوهای بارش، تغییر در وقایع شدید آب و هوایی و کاهش در دسترس بودن آب، همگی می تواند منجر به کاهش بهره وری کشاورزی شود.

  ثبت کسب و کار