در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

بازاریابی اومنی چنل چیست و چگونه است

یکشنبه ۴ خرداد ۹۹ کسب و کار
  • تصویر شماره بازاریابی اومنی چنل چیست و چگونه است

بازاریابی اومنی چنل که به معنای تجارت بین کسب و کار و مصرف کننده می باشد تجربه پیوسته و آسان مشتری از خرید را شرح می دهد. به صورتی که به هیچ عنوان نباید در نتیجه خرید و پشتیبانی مشکلی وجود داشته باشد و مشتری نباید به هیچ عنوان از یک کانال به یک کانال دیگر برود.

بازاریابی اومنی چنل چیست؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی مشاهده می شود که در زمینه خرید و فروش کالاهای مختلف روش های بسیار جدیدی ارائه شده است. در این بین بازاریابی یکی از مواردی است که مدتی است جهت خرید و فروش بهتر محصولات از آن استفاده می شود. حال لازم است بدانید روش مدرن بازاریابی استفاده از بازاریابی اومنی چنل یا چند کاناله می باشد که امروزه بسیاری از برند ها از آن استفاده کرده و این امر موجب می شود مشتریان وفادار به دست آورند. در واقع می ‌توان گفت در بازاریابی اومنی چنل مشتری در اولویت قرار دارد. دقت داشته باشید در این نوع بازاریابی تمامی کانال ها باید به صورت همزمان باهم فعالیت داشته باشند و از طریق یک استراتژیک تمامی جوانب با هم مدیریت شوند. با وجود آن چه بیان شد در میابیم این نوع بازاریابی تجربه ای ثابت و پایدار برای خریدار ایجاد می کند. در این بازاریابی هر کانال، از تعاملات کانال های دیگر باخبر بوده و این امر موجب می ‌شود هر کانال بتواند اطلاعات ارزشمندی درباره مشتری و رفتار کلی او داشته باشد. با این حال لازم است که بدانید این نوع بازاریابی برای پیشرفت نیاز به هماهنگی تمامی کانال ها از جمله شبکه های اجتماعی، فروشگاه های فیزیکی و گوشی های هوشمند دارد که با این وجود مشتری می تواند به راحتی از کانالی به کانال دیگر رفته و حتی به صورت همزمان از چندین کانال نیز استفاده کند.

سلسله مراتب ارتباط با مشتری

با وجود آن چه در مورد بازاریابی اُمنی چنل بیان شد می توان گفت به عنوان مثال وقتی که خریدار بخواهد یک کالا را از طریق موبایل در وبسایت مورد نظر مشاهده کرده و پس از سفارش کالا به روش حضوری به فروشگاه مراجعه کند یعنی کانال ارتباطی از حالت آنلاین و آفلاین تغییر نموده که در اینجا با توجه به اینکه درخواست مشتری به فروشنده رسیده و نیاز به تکرار آن نمی ‌باشد به طور حتم تمام کانال های ارتباطی با هم هماهنگی کامل را داشته‌اند و این امر موجب می شود که تجربه خوبی از خرید در ذهن مشتری بماند. حال لازم بدانید رتبه بندی این کسب و کار به گونه ای است که در اولین رتبه مولتی چنل قرار دارد و ابزار هایی همچون موبایل، تبلت و رایانه که با پیشرفت تکنولوژی وارد بازار شده اند در بیشتر کسب و کار ها از آن استفاده می شود. با این حال تکنولوژی امروزی امکان برقرار کردن ارتباط بین کانال های مختلف را امکان پذیر نموده و تیم پشتیبانی می تواند از طریق ایمیل به شکایات مشتری پاسخ دهد. مرحله بعد، کراس چنل است که پس از مولتی چنل قرار گرفته و با استفاده از آن خریدار می‌ تواند در تمامی درگاه ها یک هویت داشته باشد، مثلاً در این روش به مشتری از طریق ربات چت شکایت خود را مطرح کرده و تیم پشتیبانی با او تماس برقرار می نماید و در اینجا نیاز به تعریف دوباره مشکل نمیباشد دقت داشته باشید که کراس چنل به معنی این است که تمامی اطلاعات کاربر یا خریدار در کل کانال ها منتقل شده و اما امنی چنل به صورتی است که مشتری در آن در مرکز توجه قرار داشته و لازم است پاسخ مشتری به صورت آنی و لحظه ای داده شود. با این وجود لازم است پروسه خرید مشتری به طور کامل در سیستم سیو شده و اگر مسئول پشتیبانی با مشتری چت می کند باید بتواند گفتگو را از طریق اس ام اس نیز ادامه دهد.

اهمیت استفاده از بازاریابی اومنی چنل

خرید آنلاین و آفلاین در حال حاضر توسط مشتریان به روش های مختلفی انجام شده و با وجود این امر لازم است در تمامی سیستم‌های یکپارچگی و هماهنگی وجود داشته باشد که در این صورت استفاده از بازاریابی ایمنی چنل می تواند به مشتری این امکان را بدهد تا یک تجربه آنلاین یکپارچه داشته باشد، به طوری که بنا به نتایج به دست آمده حدود ۸۵ درصد از خریداران آنلاین خرید خود را از یک دستگاه شروع می ‌کنند و آن را در دستگاه دیگری تکمیل می نمایند. با این وجود به طور حتم حضور آنلاین در کانال های چندگانه کفایت نکرده و کانال ها باید به صورت موثری و یکپارچه با یکدیگر ادغام شوند.

تجربه کاربری اومنی چنل

به طور کلی در بین تجربه کاربری اومنی چنل و تجربه کاربری مولتی چنل تفاوتی وجود دارد به طوری که تجربه کاربری بازاریابی اومنی چنل به گونه ای است که از کانال های چند گانه استفاده کرده اما تجربه کاربری مولتی چنل این گونه نیست. مثلاً در صورتی که موبایل مارکتینگ بسیار خوبی داشته باشید، در رسانه های اجتماعی میزان مشارکت مخاطبان شما افزایش داشته باشد و یا طراحی وبسایتتان بی نظیر باشد اما این موارد با همدیگر غیر هماهنگ باشند؛ بازاریابی امنی چنل اتفاق نمی‌افتد. می ‌توان گفت تجربه کاربری امنیت به صورتی است که اگر شما بیزینس داشته و وبلاگ، فیس بوک، توییتر، تلگرام، اینستاگرام و تمام این موارد را دارید هرکدام از این شبکه‌ها باید برای درگیر کردن مشتری و مشارکت آنها تلاش کرده و هر کدام از آنها به خوبی وظیفه خود را انجام دهند.

  ثبت کسب و کار