در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

11 اشتباه در صادرات کالا

یکشنبه ۲۸ خرداد ۲ تجارت
  • تصویر شماره 11 اشتباه در صادرات کالا

جلوگیری از اشتباهات معاملات صادراتی بسیار با اهمیت هستند زیرا تجارت صادرات و واردات یک کار بسیار پردرآمد است. این تجارت فرصت‌های نامحدود و مناسبی را در مقیاس جهانی ارائه می‌دهد. اما به این معنا نیست که در تمام طول کار هیچ مشکلی به وجود نمی آید و راه کاملا هموار است. راه موفقیت در تجارت بین المللی پر از چالش است. با این حال، می‌توان از اکثر اشتباهات صادرات جلوگیری کرد. به برخی از رایج‌ترین اشتباهاتی که تاجران در این صنعت مرتکب می‌شوند، نگاهی بیندازید و یاد بگیرید چگونه از آنها اجتناب کنید تا از موفقیت برخوردار شوید.

11اشتباه رایج در تجارت صادرات واردات و چگونگی جلوگیری از آنها

1. عدم گرفتن بیمه

بین بندر مبدا و مقصد اتفاق‌های زیادی ممکن است پیش بیاید. اما برای کاهش هزینه‌ها، برخی تجار از مهمترین موضوع بیمه چشم‌پوشی می‌کنند. آنها امیدوارند که همه چیز خوب است، اما فاجعه اغلب در کمترین حد انتظار رخ می‌دهد. کالاها به سرقت می‌روند، کشتی‌ها غرق می‌شوند، بارها از دریا می‌ریزند و یا نوسانات دما باعث آسیب به محصول می‌شود.

عقلانی نیست که بیمه‌کردن بار را جدی نگیرید. بهتر است همیشه این هزینه را به عنوان بخشی از هزینه‌های خود در نظر بگیرید و در حالی که درکار خود مشغول هستید، سعی کنید تا آنجا که ممکن است در مورد بیمه کردن محصولات خود اطلاعات کسب کنید زیرا گزینه‌های بیمه با توجه به نوع کالا، مقصد یا حتی بسته‌بندی متفاوت است.

2. كم كردن کیفیت محصولات براي كاهش هزينه

این عمل معمولا توسط بازرگانان فصلی صورت می‌گیرد. برخی ازآنها، محصولات را به منظور کاهش حق بیمه یا کاهش هزینه‌های ترخیص کالا از گمرک، عمداً بی‌کیفیت ارائه می‌دهند. اگرچه ممکن است در آن زمان هوشمندانه به نظر برسد، اما عواقب آن می‌تواند شرکت بازرگانی شما را به زانو درآورد.

در صورتی که مقامات این بازی ناپاک را کشف کنند، محموله برای بررسی برچسب گذاری می‌شود و می‌تواند مصادره شود و هر کسی که در این ترفند شرکت کرده باشد، با او برخورد قانونی می‌شود. حالا فکر کنید که این کار، چقدر به اعتبار شما به عنوان یک تاجر آسیب می‌رساند.

3- اقدامات فاسد

یافتن خریدار، چالش برانگیزترین قسمت در مشاغل مختلف است. شما ممکن است کلیه مواردی که یک مشتری نیاز دارد را خریداری کنید. ولی خریدار مورد نظر شما، برای شروع تجارت با شما به رشوه نیاز داشته باشند.

در برخی از بازارهای خاص، ترخیص از گمرک چالش برانگیز است و تنها با دادن رشوه می‌توانید مشکل خود را رفع کنید. اگرچه ممکن است در آن زمان این کار، میانبر به نظر برسد، اما جلوگیری از رشوه‌دادن به هر قیمتی عاقلانه است.

رشوه‌خواری مجازات‌های سنگین و اقدامات قانونی را در پی دارد. اگر برای گرفتن مشتری رشوه دهید، در دراز مدت آنها را با یک پیشنهاد‌دهنده دیگر از دست می‌دهید و شخص دیگری جایگزین شما می‌شود. اما اگر مشتری خود را بر اساس پایه درست کنید، از موفقیت طولانی مدت برخوردار خواهید شد.

4. شرایط پرداخت

توافق در مورد شرایط پرداخت، یک قسمت مهم در تجارت صادرات واردات است. این موضوع  را هر دو طرف معامله باید رعایت کنند. همچنین لازم است تا حدودی از طرف مقابل اطمینان پیدا کنید زیرا شما با افراد غریبه سروکار دارید و اگر اطمینانی حاصل نشود نمی توانید توافق‌نامه ای را منعقد کنید. این توافق‌نامه باید مقدم بر هر معامله‌ای باشد و باید دقیق باشد و باید در آن  نحوه پرداخت، زمان و نحوه اجرا را مشخص کنید.

بسیاری از تاجران صادرات واردات به اعتبارنامه علاقه دارند. این تضمینی است که بین بانک خریدار  و شما انجام می‌شود و مبنی بر این است که پرداخت انجام می‌شود. این بانک مسئولیت پرداخت را بر عهده می‌گیرد و تمام آنچه در این مورد باید انجام دهید این است که شرایط توافق شده را به درستی انجام دهید. این کار از منافع شما محافظت می‌کند و پایه‌ای برای اعتماد به روابط تجاری شما است.

5. عدم آشنایی با اینکوترمز

مدیریت صحیح واردات صادرات مستلزم این است که با تمام اینکوترمزهای رایج آشنا شوید. این به اصطلاحات تجاری بین‌المللی اشاره دارد و باعث ایجاد تفاوت درتجارت می‌شود. این موارد توسط اتاق بازرگانی بین‌المللی برای ساده‌سازی تجارت بین‌الملل منتشر شده است. آنها شامل قوانینی هستند که بر قراردادهای تجارت جهانی حاکم هستند.

عدم توجه به این موضوع می‌تواند  شما را از یک سرمایه‌گذاری سودآور کنار بزند. همچنین می‌تواند خطر معامله را بیش از حد معقول برای شما افزایش دهد. قبل از امضای چنین توافق‌نامه‌ای، مطمئن باشید که همه شرایط را می‌فهمید و حتی اگر نیاز بود حتما از یک متخصص کمک بگیرید.

6. عدم انطباق با مقررات بازار

هربازار صادراتی استانداردهای خاص خود را در مورد بسته‌بندی، کیفیت محصول، زبان و حتی برچسب‌گذاری تعیین می‌کند. برخی از محصولات محدود شده و یا ورود آنها به بازارهای خاص کنترل می‌شود. عدم انطباق با این الزامات ساده‌ترین راه شکست در تجارت جهانی است. کالاهای شما به طور خودکار در گمرک رد می‌شوند و منجر به ضرر بی‌دلیل می‌شوند.

در حالی که خریدارمعمولا مشخصات دقیق کالا را ارائه می‌دهد، اما به آن اکتفا نکنید و اطلاعات بیشتری در مورد محصول از اتاق بازرگانی کشور مقصد دریافت کنید. این تنها راه برای اطمینان از این است که همه چیز را از ابتدا تا انتها به درستی به دست می‌آورید.

7. ثبت سوابق

سوابق برای هر مدل تجارتی مهم است و بیشتر از همه،  برای تجارت بین‌المللی اهمیت دارد. هر مرحله از هرمعامله باید ثبت شود. به عنوان مثال، در بیشتر روش‌های پرداخت، قبل از پرداخت شما مستلزم به ارائه مدارك مستند می‌باشید و با داشتن کلیه اسناد و مدارک مربوطه، این کار سریع و روان صورت می‌گیرد.

در صورت وقایع غیرمنتظره، سوابق شما بسیار مفید خواهند بود. اگر کالاها به طریقی گم شوند، بیمه‌گر شما برای پردازش بازپرداخت، نیاز به سوابق دقیق دارد و تحقیقات بر اساس مدارک مستندی که قبلا ارائه شده است صورت می‌گیرد. همچنین مقامات مالیاتی نیز هر چند وقت یک بار دقت لازم را انجام می‌دهند و اسناد شما را بررسی می‌کنند. بنابراین عادت کنید که هر معامله کوچکی را ثبت کنید زیرا ممکن است در آینده به کارتان بیاید.

8. عدم محافظت در برابر نوسانات ارز

یکی از مشکلاتی که به ویژه معامله‌گران جدید به ندرت پیش‌بینی می‌کنند نوسانات ارز است. قیمت‌های اولیه که در جریان مذاکرات توافق می‌شود ممکن است منجر به ضرر کامل شود. این یک واقعیت مشترک در اقتصاد جهانی است اما خوشبختانه روش‌هایی برای به حداقل رساندن این خطر وجود دارد.

برخی از تأمین‌کنندگان، قیمت‌ها را با توجه به تغییرات ارز تنظیم می‌کنند و برای این کار، از تجارت با ارز مشترک استفاده می‌کنند. هنگامی که همه برآوردها و فاکتورها به عنوان مثال به دلار آمریکا انجام می‌شود، برای هر دو طرف امکان به وجودآمدن خطر کاهش می‌یابد.

برخی از معامله‌گران نیز نرخ‌های پایه را که شامل پایین‌ترین قیمت است، تعیین می‌کنند. قیمت‌ها برای یک دوره مشخص در این محدوده ثابت می‌شوند. اگر نرخ ارز فراتر از محدوده باشد یا دوره به پایان برسد، قیمت‌ها بر اساس قیمت روز تنظیم می‌شوند. اجرای این توافقنامه در اوایل معامله، از مشکلات احتمالی در مورد قیمت جلوگیری می‌کند.

درباره ارز انتخابی خود تحقیق کنید وبا اطلاعات کامل یک ارز خارجی را در نظر بگیرید. این کار از کسب‌وکار شما در برابر نوسانات قیمت، جلوگیری می‌کند.

9. روش های تأیید تأمین‌ کنندگان و خریداران

به اشتباه فکر نکنید که همه کسانی که در سیستم‌عامل‌های بازاریابی B2B یا نمایشگاه‌های تجاری ملاقات می‌کنید یک فرد صادق تجاری هستند. برخی از فعالیت‌های کلاهبرداری نیز ممکن است به عنوان شغل در آنجا صورت گرفته باشند. عدم دقت در تأمین‌کنندگان و خریداران، می‌تواند شما را در خندق مالی قرار دهد.

اینترنت این روند را ساده کرده است.

برای مثال، وقتی جزئیات تأمین‌کننده را پیدا کردید، می‌توانید یک جستجوی آنلاین انجام دهید. ببینید آیا آنها وب‌سایتی دارند یا خیر و صحت را ارزیابی کنید. در مورد مشتری و فعالیت آنها در شبکه‌های اجتماعی را بررسی کنید و بفهمید چه مدت از عمر آنها گذشته است. همچنین بررسی کنید که آیا اطلاعات ادعا شده، با اطلاعاتی که در مورد آن جمع آوری کرده اید مطابقت دارد یا خیر.

همین روند به بررسی مشتریان بالقوه کمک می‌کند. به یاد داشته باشید که آنها ممکن است سالها تجربه کلاهبرداری داشته و در پوشاندن کارهای خود مهارت داشته باشند. بنابراین به حداقل ممکن بسنده نکنید، وقت بگذارید وعمیق شوید. از آنها مراجع بخواهید و تحقیق کنید، حتی از مقامات دولتی در مورد آنها اطلاعات بگیرید.

این کار کاملاً ارزش تلاش دارد. حتی اگر هیچ مشکلی پیش نیاید، می‌تواند خیالتان را راحت کند و بدانید مشتری یا تأمین کننده اصلی پیدا کرده‌اید.

10. کورکورانه ارزانترین گزینه را انتخاب نکنید

کاملاً طبیعی است که در هر فرصت، به دنبال ارزان‌ترین گزینه‌ها در تجارت باشید. اما انجام این کار بدون اطلاعات وآگاهی احمقانه است. کسبه باتجربه از این امر برای در دام انداختن افراد تازه‌کارو بی‌تجربه استفاده می‌کنند.یک تامین‌کننده ارزان‌قیمت ممکن است محصولات تقلبی یا غیراستاندارد را بفروشد. یک حمل ونقل ارزان ممکن است بسته ناقصی را ارائه دهد که فاقد اصول اساسی است.

همیشه به سراغ شرکای تجاری بروید که مدت‌ها در آن شرکت فعالیت داشته‌اند. معامله‌گران باتجربه معمولاً سابقه خوبی دارند. آنها اغلب پاسخگوی نیازهای مشتری هستند. آنها می‌دانند وقتی کارها طبق برنامه پیش نرفت، چه باید بکنند. آنها همچنین دارای یک شبکه قابل اعتماد برای کمک به موارد ضروری هستند.

بنابراین نامی را پیدا کنید که در بازار صادرات از شهرت خوبی برخوردار باشد و نرخ مناسبی را ارائه دهد.

11. زمان بندی ضعیف

همه چیز اززمانی که برای پاسخگویی به درخواست‌های مشتری می‌گذارید گرفته تا زمانی که برای حمل و نقل نیاز دارید، میزان موفقیت را تعیین می‌کند.

با تاخیر پاسخ‌دادن، ضعف اساسی در ساختار شرکت شما را نشان می‌دهد. هنگامی که پرداخت حقوق گمرکی را به تأخیر می‌اندازید، محموله شما جریمه‌های غیرضروری را شامل می‌شود. اگر به موقع به  اعتبار اسناد عمل نکنید، ممکن است منقضی شوند و عوارض پرداختی ایجاد کند. مثلا هنگامی که قیمت حمل ونقل دریافت می‌کنید و آماده‌سازی محموله بیش از حد طول می‌کشد، ممکن است نرخ تغییر کند.

اگر به زمان احترام بگذارید می‌توانید از همه این عوارض جلوگیری کنید. با این کار، شما احساس بهتری در مورد چشم‌اندازها ایجاد خواهید کرد و از مزایای عملکرد سریع در فرصت‌ها بهره‌مند خواهید شد.  روز خود را از قبل برنامه‌ریزی کنید تا هیچ چیز مهمی از قلم نیفتد و همین فرهنگ را نیز در کارمندان ایجاد کنید.

 

کار در حفره های مشترک با Ilikebazaar

اجتناب از اشتباهات رایج فوق شما را قادر می‌سازد تا یک شرکت بازرگانی صادراتی موفق ایجاد کرده و از مزایای بی‌حد و حصر صادرات بهره‌مند شوید. در حالی که برخی ازشرکت‌ها کامل و با تجربه هستند، برخی دیگر به کمک  نیاز دارند. به عنوان مثال، برای کسب اطلاعات مناسب در مورد مقررات مختلف بازار یا آشنایی با اینکوترمز، ممکن است به متخصص نیاز داشته باشید. اینجاست که ilikebazaar وارد می‌شود.

ما سالها تحقیق و تجربه در مورد تجارت صادرات واردات را داریم. با گذشت زمان منابع منظمی را برای کمک به بازرگانان قدیمی وجدید وهمچنین اطلاعات به‌روز در مورد بازارهای مختلف را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

 این امر به شما کمک می‌کند خریداران و تأمین‌کنندگان را بشناسید و شبکه‌های معتبری را برای شرکت خود ایجاد کنید. ما اقدامات دقیق تأیید و اقدامات امنیتی را داریم و این کار، ایجاد مشارکت و تجارت بدون ترس را برای شما فراهم می‌کند. ما همچنین در نمایشگاه‌های تجاری شرکت می‌کنیم و به شما امکان می‌دهیم افق دید خود را گسترش داده و به شرکای تجاری بین‌المللی، فعالیت خود را ارائه دهید.

 بنابراین امروز با ما همراه شوید و شرکت بازرگانی صادرات خود را بر پایه‌ای محکم بنا کنید.

  ثبت کسب و کار