در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

اوضاع بازار واردات و صادرات کاغذ چگونه است

یکشنبه ۱۱ خرداد ۹۹ تجارت
  • تصویر شماره اوضاع بازار واردات و صادرات کاغذ چگونه است

صنعت کاغذ یکی از مهمترین صنایع جهان است که صادرات کاغذ و مقوا به شکل رول و بسته بندی می تواند ضمن سازگاری  با محیط زیست، نقش مهمی را در پیشبرد اقتصاد کشورها ایفاء کند. امروزه با توجه به مسئله تجارت و بسته بندی بسیاری از صنایع مانند صنعت مواد غذایی، حمل و نقل، مواد آشامیدنی و... دیده می شود که رشد اقتصادی هر یک از این صنایع می تواند باعث رشد بازار کاغذ و مقوا در جهان شود. البته در این میان بازیافت کاغذ در میزان صادرات و واردات کاغذ بی اثر نبوده است و مطمئنا کاغذهای بازیافتی رقیب سرسختی برای همتای پلاستیکی خود به حساب می آیند.

صادرات کاغذ در جهان چگونه است؟

با توجه به بررسی روند بازارهای خرید و فروش کاغذهای بسته بندی شده و رول و حتی بازار مقوا در جهان مشاهده می شود که طی چند سال گذشته این صنعت رشد چشم گیری داشته است و انتظار می رود که در آینده به عنوان یک صنعت مهم در دنیا بتواند جایگاه اقتصادی خود را حفظ نماید. البته خوب است بدانید در حوزه صنعت کاغذ و مقوا آسیا پیشتاز این میدان می باشد و تقریبا 32 درصد از بازار کاغذ جهان را به خود اختصاص داده است که معمولا این رشد سریع به دلیل عواملی مانند:

- بالا رفتن کیفیت زندگی در سایر کشورهای جهان
- بالا رفتن درآمد خانوارها
- رشد اطلاعات بهداشتی
- اهمیت دادن به سلامت فردی

و... می باشد و در این میان چین و هند به عنوان مهمترین کشورهای آسیایی بیشترین صادرات کاغذ بسته بندی را از آن خود کرده اند.

بازار کاغذ در ایران

صنعت کاغذ از جمله صنایعی می باشد که همیشه تولید با تقاضا در یک تعادل قرار دارند و از آنجایی که سرانه مصرف این محصول در جهان 85 کیلوگرم می باشد ایران سرانه مصرف کاغذ در داخل کشور را حدود 28 کیلو گرم اعلام داشته است.  بنابراین ایران در تولید برخی نمونه های کاغذ به خود کفایی رسیده است و با صادرات کاغذ به روسیه، صادرات کاغذ به عراق و صادرات کاغذ به دیگر کشورهای متقاضی توانسته ارز آوری خوبی را برای خود به وجود آورد. در حال حاضر چندین هزار واحد صنعتی در ایران مشغول به تولید محصولات سلولزی هستند که توانسته اند ضمن اشتغال زایی در کشور، تامین کنندگان خوبی جهت صادرات کاغذ از ایران باشند.

صادرات کاغذ چقدر سود دارد؟

 از سال 2012 تا به امروز دیده شده است که نرخ جهانی کاغذ روند صعودی را در پیش گرفته و همواره تا نرخ بالاتری هم افزایش خواهد یافت. این گران شدن کاغذ شاید به دلیل بالا رفتن تقاضای جهانی و افزایش بهای نفت جهت حمل و نقل کاغذ باشد. بنابراین صادرات کاغذ و مقوا و واردات کاغذ با در نظر گرفتن شرایط گمرکی آن می تواند سود قابل توجهی را برای بازرگانان داشته باشد.

واردات کاغذ به ایران

طلق گزارشات انجام شده از گمرک ایران اعلام شده است که ایران با وارد کردن تناژ بالایی از کاغذهای رول روزنامه از کشورهایی نظیر:

  •  آلمان
  • امارت
  • هند
  • روسیه
  • ترکیه
  • مجارستان

توانسته است نیاز صنایع وابسته به کاغذ و مقوا را برطرف سازد.

صادرات محصولات کاغذی

در حوزه صادرات کاغذ و مقوا تنها صادرات کاغذ رول و بسته بندی مورد نظر بازرگانان نمی باشد بلکه در این عرصه صادرات کالاهایی از قبیل:

- صادرات کارتن و ورق
- صادرات پاکت های کاغذی سیمان
- صادرات پاکت های کاغذی گچ
- صادرات کاغذهای سایز شده
- صادرات کاغذ چاپ و تحریر

و بسیاری کالاهای سلولزی دیگر می تواند چرخه اقتصاد کشور را در وضعیت مطلوبی قرار دهد. البته اگر بازاریابی درستی در کنار این صنعت انجام بگیرد.

  ثبت کسب و کار