در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

دیابتی ها شکر خرما استفاده کنند تا کامشان شیرین شود!

چهارشنبه ۲۴ خرداد ۲ بهداشت و سلامت

آیا تا به حال نام شکر خرما را شنیده اید؟ آیا با خواص و فواید آن آشنایی دارید؟ با طرز استفاده آن چطور؟

پیشگفتار

چقدر با شکر خرما آشنایی دارید؟ آیا میدانید این محصول دقیقا چیست و چطور می توان از آن استفاده کرد؟ استفاده از شیرین کننده ها از گذشته تا به امروز همواره بین مردم محبوب بوده اند. اگر به تغذیه و خوراکی هایی که می خورید توجه داشته باشید، می بینید که طعم شیرینی بسیار دلچسب و لذیذ است و مورد پسند همه قرار می گیرد. اما حتما می دانید استفاده بی رویه از شکر سفید یا قند چه مضراتی برای بدن دارد. به همین علت رعایت اعتدال در مصرف شکر سفید و قند همیشه توصیه شده است.

آنچه در ادامه می خوانید، خواص بهتر شکر رژیمی در دنیا است. شکری که می توانید بدون دغدغه ابتلا به بیماری های گوناگون از آن استفاده کنید و با آن کامتان را شیرین کنید. با ما در ادامه این بخش همراه باشید.

شکر خرما چیست؟

شکر خرما، نوعی شیرین کننده طبیعی و سرشار از خاصیت برای بدن است که طی فرایند طبیعی به دست می آید. این شکر که در واقع از پودر شدن خرمای خشک شده به دست می آید، فاقد هرگونه افزودنی و مواد نگهدارنده است. اگر میل شما به استفاده از شیرینی جات بسیار بالا است، مصرف این شکر به شما توصیه می شود. زیرا خواص بسیار زیادی برای بدن دارد.

از آنجایی که میوه خرما سرشار از خاصیت و ویتامین های مورد نیاز برای بدن است، شکر به دست آمده از آن نیز به شدت پرخاصیت و پرفایده است. با این تفاصیل کسانی که بنا به هر دلیلی نمی توانند از شکر سفید استفاده کنند، شکر خرما را انتخاب می کنند. قضاوت با شماست! زمانی که می توانید از شیرین کننده طبیعی و پرخاصیت استفاده کنید، چه نیاز به استفاده از شیرین کننده های مصنوعی و پر ضرر است؟ این محصول طی فرایندی کاملا طبیعی و ارگانیک تهیه شده است. به همین علت به سلامت بدن شما آسیبی نمی رساند.

استفاده از شکر خرما به چه کسانی توصیه می شود؟

بهترین کسانی که باید از شکر خرما به عنوان شیرین کننده استفاده کنند، کسانی اند که در استفاده از شیرین کننده ها محدودیت دارند. افراد دیابتی، افراد مسن، کودکان، خانم های باردار و... . البته مصرف این شکر پرخاصیت فقط مختص این افراد نیست. بلکه تمام کسانی که برای سلامت بدن خود ارزش زیادی قائل هستند، می توانند از این محصول استفاده کنند و از خواص بی نظیر آن برای بدن بهره مند شوند.

((لازم به ذکر است حتما قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید))

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که استفاده بی رویه از قند و شکر به مرور زمان چه اختلالاتی در بدن شما به وجود می آورد؟ متاسفانه بخش بیشتری از مواد خوراکی و شکلات هایی که ما استفاده می کنیم، حاوی شیرین کننده های مصنوعی هستند. این شیرین کننده ها آسیب زیادی به بدن می زنند. به گونه ای که می توان گفت خوشبینانه ترین حالتش، چاقی و اضافه وزن و همچنین ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی است.

بنابراین چه بهتر که از همین امروز استفاده از شکر و شیرین کننده های مصنوعی را کنار بگذارید و از شکر خرما به عنوان شیرین کننده استفاده کنید. شاید در خصوص استفاده از این محصول سوالات زیادی ذهن شما را درگیر کرده باشد. در ادامه این بخش تصمیم داریم پاسخ تمام سوالات شما را بدهیم و شما را با این محصول جدید و ارگانیک بیشتر آشنا کنیم.

طعم و مزه شکر خرما چگونه است؟

قطعا پس از معرفی شکر خرما اولین سوالی که ذهن شما را به خود درگیر کرده است، طعم و مزه آن است. بسیاری از افراد گمان می کنند این محصول طعم و مزه متفاوتی دارد و شاید چندان دلچسب نباشد. اما در حقیقت این گونه نیست. شکر خرما طعم و مزه بسیار دلنشین و مطلوب دارد. شما می توانید از این شیرین کننده در انواع کیک های رژیمی، غذاها و... استفاده کنید؛ بدون آنکه نگران تغییر مزه و طعم آن باشید. این محصول شیرینی که در حد انتظارتان است را دارد. بنابراین مانعی برای استفاده از آن نیست. قطعا با یکبار استفاده، طعم و مزه آن را می پسندید و همیشه از آن در برنامه غذایی تان استفاده می کنید.

با خواص شکر خرما آشنا شوید

حال که به خوبی با شکر خرما آشنا شدید، بهتر است به بررسی خواص بی نظیر آن برای سلامتی بپردازیم. آیا میدانید در این شکر جدید چه ویتامین ها و مواد معدنی وجود دارد؟ طبق تحقیقات و بررسی های مختلفی که بر روی خواص شکر خرما انجام شده است، مشخص شده این محصول نه تنها به سلامت انسان ضرری وارد نمی کند، بلکه فواید بسیار زیادی نیز دارد. بنابراین شما با مصرف آن بسیاری از مواد مغذی و مهم را دریافت می کنید.

  • ویتامین های موجود در شکر خرما

در شکر خرما ویتامین های مهمی نظیر ویتامین آ و ویتامین های گروه ب وجود دارد. وجود این ویتامین ها برای سلامت بدن اهمیت بسیار بالایی دارد. ویتامین های گروه ب بدن را در برابر ابتلا به بسیاری از بیماری ها ایمن نگه می دارند. زیرا به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک زیادی می کنند. همچنین باعث تقویت پوست و مو می شوند و به بهبود عملکرد اندام های داخلی بدن کمک زیادی می کنند. ویتامین آ یکی دیگر از ویتامین های مهم و ضروری برای بدن است که در این شکر خوش طعم وجود دارد. وجود ویتامین آ در بدن باعث بهبود بسیاری از مشکلات و التهابات داخلی و پوستی می شود. همچنین باعث تقویت بسیاری از اندام ها و ارگان های بدن می شود که این برای سلامتی به شدت مهم است.

  • مواد معدنی موجود در شکر خرما

در شکر خرما مواد معدنی مهم و ارزشمندی همچون آهن، پتاسیم، منیزیم و کلسیم است. بنابراین مصرف این شکر طبیعی از بروز کم خونی، کمبود کلسیم و فقر آهن در بدن جلوگیری می کند. فیبر بالای موجود در این شکر طبیعی باعث سهولت در هضم غذا و اجابت مزاج می شود. به همین علت باید گفت استفاده از این شکر به بهبود وضعیت دستگاه گوارش در بدن کمک زیادی می کند.

دیابتی ها شکر خرما استفاده کنند

افرادی که دیابت دارند، ممنوعات بسیار زیادی در رژیم غذایی خود دارند. از جمله مهمترین ممنوعات باید به محدودیت در استفاده از شکر و قند اشاره کرد. افراد دیابتی مانند سایر افراد نمی توانند کام خود را با شیرین کننده های مختلف، شیرین کنند. به همین جهت ممکن است از مصرف بسیاری از خوراکی های مورد علاقه شان دست بکشند. در حالی که این افراد به این باور رسیده اند که نباید از خوراکی های شیرین استفاده کنند، باید بگوییم استفاده از شکر خرما برای آنها هیچ ضرری ندارد. حتی خوب است تا بدانید برای بدن آنها فواید بسیار زیادی نیز دارد.

استفاده از این محصول ارگانیک گزینه مناسبی برای جایگزینی با قند و شکرهای مصنوعی است. به همین منظور باید بگوییم استفاده از شکر خرما به کاهش و کنترل سطح قند خون افراد دیابتی کمک زیادی می کند. آیا میدانید چرا؟ به این علت که مصرف این محصول فیبر زیادی به بدن می رساند. به دنبال تامین فیبر مورد نیاز بدن، سطح قند خون کاهش می یابد. این به نفع افراد دیابتی است.

همانطور که میدانید افراد دیابتی به دلیل مشکلاتی که دارند، سیستم ایمنی بدنشان ضعیف است. به همین علت بیشتر از سایر افراد در معرض ابتلا به بیماری های مختلف قرار می گیرند. خوب است تا بدانید استفاده از این پودر خرما، به دلیل مقادیر قابل توجهی از آنتی اکسیدان ها باعث افزایش سیستم ایمنی بدن این افراد می شود. به همین علت احتمال ابتلا به بیماری ها و ویروس های مختلف از جمله کرونا در بدن این افراد کاهش می یابد. ((لازم به ذکر است حتما قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید))

چگونه از پودر خرما یا شکر خرما استفاده کنیم؟

حال که متوجه خواص ارزشمند پودر خرما برای بدن شده اید، بهتر است روش های استفاده از این محصول طبیعی و ارگانیک را برایتان عنوان کنیم. به خاطر بسپارید که شکر خرما جایگزین مناسبی برای شکر سفید است. به این ترتیب استفاده از آن برای تهیه انواع کیک، شیرینی، غذا و هر چیز دیگری که از شکر سفید در آن استفاده می شد، توصیه می شود. اگر در مورد تغییر مزه غذا یا شیرینی نگرانی دارید، باید بگوییم با استفاده از این شکر هرگز غذاها یا کیک و شیرینی های شما طعم و مزه بدی نمی گیرند. زیرا این شکر طعم فوق العاده طبیعی، دلچسب و شیرین به غذاهای شما می دهد.

اگر در وعده صبحانه از شکر سفید برای شیرین کردن چای استفاده می کنید، حالا دیگر شکر خرما را به چای اضافه کنید. اگر می خواهید کوکی و شیرینی بپزید، کافیست تا به جای شکر سفید، شکر رژیمی را به آن اضافه کنید. قطعا طعم و مزه کوکی های شما بی نظیر و متفاوت خواهد شد. تهیه غذاهایی مانند شله زرد، شیرین پلو و... همیشه برای افراد دیابتی یک چالش بزرگ بوده است. همچنین افراد دیابتی همیشه از خوردن دسرها و شیرینی جات دلخواهشان محدود هستند. دلیل آن هم فقط محدودیتی است که در مصرف قند و شکر دارند. خوب است تا بدانید استفاده از شکر خرما گزینه مناسبی برای تهیه غذا و دسر برای افراد دیابتی است. زیرا هم طعم شیرینی به غذاهای آنها می دهد و هم به سلامت آنها آسیبی وارد نمی کند. در ادامه بعضی از غذاها و خوراکی هایی که می توانید با استفاده از این شکر خوشمزه تهیه کنید را برایتان عنوان می کنیم.

 

طرز تهیه حلوای رژیمی برای افراد دیابتی

حلوا این شیرینی سنتی، بسیار محبوب است. همانطور که میدانید پایه و اساس حلوا، شیرینی آن است. در این بخش طرز تهیه حلوای رژیمی برای افراد دیابتی را به شما آموزش می دهیم.

مواد لازم

1 فنجان آرد الک شده

یک دوم قاشق غذا خوری عصاره وانیل

1 فنجان شکر جدید

طرز تهیه

برای تهیه حلوای رژیمی ابتدا آرد را درون تابه بریزید و با حرارت ملایم تفت دهید. شما باید مدام آرد را هم بزنید تا نسوزد. سپس یک چهارم فنجان آب را درون یک قابلمه کوچک بریزید و شکر خرما را به آن اضافه کنید. خوب هم بزنید تا شکر به خوبی حل شود. شعله را کم کنید تا این محلول به خوبی قوام بیاید.

در این مرحله عصاره وانیل را به محلول آب و شکر خرما اضافه کنید و آرام آرام آن را درون ماهیتابه آرد تفت داده شده بریزید. با یک قاشق چوبی به خوبی آن را هم بزنید تا آرد گلوله گلوله نشود. سپس اجازه دهید تا حلوای رژیمی کیم روی حرارت بماند. پس از 4 الی 5 دقیقه می توانید آن را از روی حرارت بردارید و نوش جان کنید.

 

طرز تهیه شله زرد رژیمی برای افراد دیابتی

شله زرد یکی از دسرهای محبوب و البته شیرین ایرانی است. اگر دیابت دارید و به همین علت مدتی است که نتوانستید دسر محبوبتان را میل کنید، این طرز تهیه را دنبال کنید.

مواد لازم

4 لیوان آب

زعفران مایع دو قاشق غذا خوری

گلاب نصف استکان

برنج نیم دانه نصف لیوان

شکر جدید 250 گرم

طرز تهیه

ابتدا برنجی که از قبل خیس کرده اید را در قابلمه بریزید و سپس روی حرارت بگذارید. حرارت باید ملایم باشد تا برنج به خوبی بپزد. زمانی که برنج در حال قل زدن و جوشیدن بود، زعفران را به آن اضافه کنید. پس از اینکه زعفران به خوبی رنگ پس داد، شکر خرما را به محتویات درون قابلمه اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. در این مرحله باید اجازه دهید محتویات درون قابلمه به مدت 15 دقیقه بجوشد. سپس گلاب را اضافه کنید و شعله گاز را خاموش کنید. شله زرد رژیمی شما آماده است. نوش جان کنید و از طعم و مزه آن لذت ببرید.

سخن پایانی

در این بخش به معرفی یک محصول ارگانیک، پرفایده و رژیمی یعنی شکر خرما پرداختیم. این شکر دارای خواص بسیار زیادی برای بدن است. به همین منظور استفاده از آن نه تنها برای بدن ضرری ندارد، بلکه باعث کمک به حفظ سلامت بدن نیز می شود. شکر خرما، شکر رژیمی است که افراد دیابتی با استفاده از آن می توانند از طعم شیرین غذاها و خوراکی های مورد علاقه شان لذت ببرند. این شکر برای بدن خواص و فواید بسیار زیادی دارد که در نهایت به حفظ سلامت بدن و همچنین دستگاه گوارش کمک می کند. اگر قصد خرید شکر رژیمی را دارید، حتما آن را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید تا نمونه اصلی و اورجینال آن به دستتان برسد.

  ثبت کسب و کار