در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

شکر خرما استفاده کنید و رژیم لاغری بگیرید!

چهارشنبه ۲۴ خرداد ۲ بهداشت و سلامت
  • تصویر شماره شکر خرما استفاده کنید و رژیم لاغری بگیرید!

آیا می توان شکر خرما استفاده کرد و رژیم لاغری گرفت؟

بله شما می توانید همزمان از شکر خرما استفاده کنید و لاغر شوید.

مقدمه

شکر خرما، محصولی ارگانیک و طبیعی است که برای سلامت بدن فواید بسیار زیادی دارد. این محصول که نوعی شیرین کننده طبیعی و شکر رژیمی به حساب می آید، این روزها به شدت مورد استقبال قرار گرفته است. آیا میدانید چرا؟ به این علت که سرشار از انواع مواد مغذی و ویتامین های ضروری برای بدن است. همچنین آسیب های قند و شکر را ندارد. آنچه در ادامه خواهید خواند، تاثیر شکر خرما بر لاغری و کاهش وزن است. با ما همراه باشید.

شکر خرما دقیقا چیست و چگونه تهیه می شود؟

بدون اغراق باید بگوییم قند و شکر در سفره ما ایرانی ها جایگاه ویژه ای دارد. همه ما از این شیرین کننده های پر ضرر برای تهیه بسیاری از غذاها، دسرها، شیرینی، کوکی و... استفاده می کنیم. بی خبر از آنکه چه پیامدهای منفی قرار است در بدنمان بروز پیدا کند. شکر خرما محصولی ارگانیک و پرفایده است که از خرما به دست می آید. خرما میوه ای سرشار از خاصیت و انواع مواد مغذی برای بدن است. به همین علت شکر آن نیز برای بدن فواید زیادی به همراه خواهد داشت.

برای تهیه شکر خرما ابتدا خرما را به حالت خمیری شکل در می آورند. سپس آن را با ماده ای به نام مالتودکسترین مخلوط کرده و آن را در فر قرار می دهند. پس از اینکه خمیر کاملا خشک شد، آن را از فر بیرون می آورند و شکر خرما حاصل می شود. این مخلوط خمیری پس از خارج شدن از فر به صورت دانه های گرانول در می آید. البته به خاطر داشته باشید، شکر خرما با روش های دیگری نیز تهیه می شود.

آیا شکر خرما به اندازه کافی شیرین است؟

آیا میدانید بهترین شکر خرما از چه خرمایی تهیه می شود؟ یا اصلا آیا شیرینی آن به اندازه است یا خیر؟ بسیاری از کسانی که می خواهند از شکر رژیمی استفاده کنند، این سوال برایشان مطرح می شود که آیا این محصول شیرینی کافی دارد یا خیر؟ شاید برایتان جالب باشد تا بدانید شکر خرما چند برابر شکر سفید شیرینی دارد. اگر جویای علتش هستید، حتما به موضوعی که در ادامه برایتان عنوان می کنیم، توجه داشته باشید.

قطعا به خوبی می دانید که خرما چند مرحله رشد دارد. خلال، رطب و تَمَر. زمانی که خرما به مرحله تمر می رسد، در شیرین ترین حالت ممکن قرار دارد. زیرا آب بسیار کمی دارد و شیرینی آن از رطب نیز بسیار بالاتر است. بنابراین تهیه شکر از خرمایی که در مرحله تمر است، قطعا بسیار شیرین و دلچسب خواهد بود. به همین علت می توان به جرات گفت، شکر خرما جایگزین بسیار مناسبی برای شکر سفید خواهد بود. زیرا همان مقدار شیرینی را به کیک و کوکی ها و غذاهای مختلف می دهد.

ارزش غذایی شکر خرما چقدر است؟

افرادی که می خواهند رژیم لاغری و کاهش وزن بگیرند، اما نگران سلامت بدن خود هستند، می توانند از شکر خرما استفاده کنند. زیرا این شکر برخلاف شیرین کننده های مصنوعی، باعث چاقی و ابتلا به بیماری های مختلف نمی شود. به همین علت می توان از آن به عنوان جایگزین مناسبی برای شکر سفید استفاده کرد. علاوه بر این موارد شکر خرما ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. شما با مصرف این شکر، قطعا بسیاری از نیازهای طبیعی بدنتان را برطرف کردید.

کسانی که از این شکر رژیمی و طبیعی استفاده کرده اند، تاثیر آن را بر سلامت بدن و اندام های بدنشان ملاحظه کرده اند. زیرا شکر رژیمی سرشار از خاصیت برای بدن است. در این محصول مقادیر قابل توجهی فیبر، آهن، کلسیم، ویتامین های گروه ب، ویتامین آ، پتاسیم، منیزیم، زینک، کربوهیدرات و پروتئین وجود دارد. علاوه بر همه این موارد می توان گفت شکر خرما منبع طبیعی و غنی از پتاسیم، فسفر، زینک، مس و آهن است. بنابراین این شکر ارگانیک از ارزش غذایی بسیار بالایی برای بدن برخوردار است. به طوری که می توان از آن برای پیشگیری و یا حتی درمان بسیاری از مشکلات جسمی کمک گرفت.

در مقابل باید بگوییم این شکر چربی ندارد و درصد شکر آن نیز بسیار پایین است. به همین علت افرادی که می خواهند مصرف شکر را از برنامه غذایی شان حذف و یا کم کنند، از این شکر استفاده می کنند. زیرا ضمن بهره مند شدن از طعم شیرین و دلچسب آن، بدنشان را از بسیاری از مواد معدنی و ویتامین های ارزشمند غنی می سازند.

آیا مصرف شکر خرما به افزایش انرژی کمک می کند؟

شکر خرما به دلیل برخورداری از ارزش غذایی بسیار بالایی که دارد، به خوبی انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کند. به همین علت افرادی که مانند ورزشکاران، به انرژی زیادی برای انجام کارها و فعالیت های روزانه شان دارند، می توانند از این محصول استفاده کنند.

یکی از مهمترین ترکیباتی که در این محصول وجود دارد، ویتامین ب است. ویتامین ب، بی‌حالی، خستگی و ضعف عضلانی را از بین می برد و باعث تقویت عمومی بدن می شود. همچنین بدن را در برابر بسیاری از فاکتورهای آسیب زا محافظت می کند. همین موضوع باعث بالا رفتن سطح انرژی و توان بدنی می شود. حال آیا میدانید این موضوع چه تاثیری بر رژیم لاغری و کاهش وزن دارد؟

استفاده از شکر خرما چه تاثیری بر لاغری و کاهش وزن دارد؟

یکی از فاکتورهایی که باعث اضافه وزن و چاقی می شود، تجمع گلوکز در بدن است. زمانی که شما به استفاده از شیرین کننده های مصنوعی علاقه زیادی داشته باشید، تنها گلوکز مورد نیاز بدن سوزانده می شود. اما مابقی آن در بدن جمع می شود و به شکل چاقی و اضافه وزن خودش را نشان می دهد. اگر توجه کنید میبینید که ما در اطرافمان از بسیاری از خوراکی هایی که سرشار از قند و شکر مصنوعی هستند، استفاده می کنیم.

بنابر این باید بگوییم کسانی که می خواهند رژیم لاغری بگیرند، مصرف قند و شکر و همچنین چربی را به طور کامل حذف می کنند و یا استفاده از آنها را به حداقل ممکن می رسانند. این موضوع به مرور زمان باعث خسته شدن از رژیم غذایی می شود. چرا که صرف نظر کردن از مصرف خوراکی های مورد علاقه به شدت تاثیر منفی در روحیه افراد می گذارد. گاهی حتی دیده شده افراد به دلیل خستگی بیش از حدی که رژیم و ممنوعات غذایی برایشان به وجود آورده است، به یکباره دست از رژیم می کشند و شروع به خوردن مواد غذایی مضر می کنند.

در چنین شرایطی استفاده از شکر خرما برای بدن معجزه می کند. زیرا این شکر به بدن ضرری نمی رساند و در رژیم لاغری اختلال ایجاد نمی کند. به همین ترتیب شما می توانید در عین مصرف شیرینی های مورد علاقه تان، لاغر شوید و کاهش وزن را تجربه کنید. بهترین جایگزین شکر سفید، شکر خرما است. افرادی که می خواهند لاغری و کاهش وزن را تجربه کنند با استفاده از این شکر به هدف خود می رسند، در حالی که خوراکی های مورد علاقه شان را از برنامه غذایی خود حذف نکرده اند.

مزایای استفاده از شکر خرما در رژیم لاغری چیست؟

این سوال برای بسیاری از افراد پیش می آید که مزایای استفاده از شکر خرما و سایر شیرین کننده های طبیعی چیست؟ در این بخش می خواهیم به مزیت های استفاده از شکر خرما و شیرین کننده های طبیعی اشاره کنیم.

  1. کمک به تامین انرژی مورد نیاز بدن

یکی از مهمترین مزایای استفاده از شکر رژیمی این است که انرژی مورد نیاز بدن را به خوبی تامین می کند. این باعث می شود تا شما در طول روز دچار ضعف بدنی نشوید و انرژی لازم برای انجام فعالیت های روزانه تان را داشته باشید. بنابراین کمتر دچار ضعف یا گرسنگی می شوید. زیرا با مصرف شکر جدید انرژی مورد نیاز بدن شما تامین شده و می توانید به راحتی به انجام فعالیت های روزانه تان بپردازید.

  1. کمک به کاهش وزن و لاغری

شاید برایتان جالب باشد تا بدانید استفاده از شکر خرما، این شیرین کننده طبیعی نه تنها باعث چاقی نمی شود، بلکه به کاهش وزن و لاغری نیز کمک زیادی می کند. مصرف این شکر قند خون زیادی به بدن نمی دهد. به همین علت قندی که از شکر خرما توسط بدن دریافت می شود تنها برای سوخت مورد نیاز بدن استفاده می شود. این موضوع گام بزرگی در کاهش وزن و لاغری است. فراموش نکنید بسیاری از کسانی که دچار چاقی و اضافه وزن می شوند، بیشتر به دلیل مصرف بیش از حد قند و چربی است. اما مصرف این شکر طبیعی به لاغری و کاهش وزن شما کمک زیادی می کند.

  1. دارای فیبر است

یبوست اختلال زیادی در بدن به وجود می آورد. نظم سیستم گوارشی را بهم می زند و باعث اختلال در کاهش وزن می شود. البته یبوست آسیب های بسیار زیاد دیگری نیز برای بدن دارد. کسانی که رژیم غذایی دارند، ممکن است بیشتر از سایرین به یبوست مبتلا شوند. زیرا عدم دریافت بسیاری از مواد مغذی در بدن اختلالات گوارشی به وجود می آورد. از آنجایی که شکر خرما حاوی مقادیر قابل توجهی فیبر است، یبوست را از بین می برد. همچنین از بروز یبوست جلوگیری می کند و به هضم بهتر غذا کمک خواهد کرد. بنابراین باید بگوییم استفاده از این شیرین کننده طبیعی و رژیمی به هضم آسان غذا کمک زیادی می کند و باعث جذب بهتر مواد معدنی و ویتامین ها در بدن می شود.

  1. نیاز بدن به ویتامین و مواد معدنی را تامین می کند

کسانی که رژیم غذایی می گیرند، بیشتر از دیگران به دریافت ویتامین ها و مواد معدنی نیاز دارند. زیرا ممکن است به دلیل محدودیت هایی که در رژیم غذایی خود دارند، نتوانند به اندازه کافی ویتامین و مواد معدنی دریافت کنند. استفاده از شکر جدید به خوبی نیاز بدن به ویتامین ها و مواد معدنی را برطرف می کند. این محصول ارگانیک و طبیعی خواص و فواید بسیار زیادی برای بدن دارد. به همین علت استفاده از این شیرین کننده طبیعی و رژیمی نیازهای بدن به ویتامین ها و مواد معدنی را به خوبی تامین می کند.

  1. بهره مندی از طعم شیرینی

با استفاده از شکر خرما شما در رژیم غذایی خود از طعم و مزه شیرینی لذت می برید. طعم شیرینی برای بسیاری از افراد دلچسب و لذت بخش است. به همین علت باید بگوییم حذف آن تاثیر منفی در تغذیه می گذارد. با استفاده از شکر خرما، شما از طعم و مزه شیرینی در رژیم غذایی تان بهره مند می شوید و نیازی به حذف آن نیست. همچنین یکی از مهمترین مزیت استفاده از این شکر طبیعی، استفاده از شیرینی بدون دغدغه و استرس است. زیرا شما پس از مصرف خوراکی هایی که با شکر طبیعی تهیه شده است، نگران چاقی و اضافه وزن نمی شوید. این مزیت به شما آرامش خاطر می دهد.

از شکر خرما در رژیم غذایی باید به چه میزان استفاده کرد؟

از پرتکرارترین سوالاتی که در مورد شکر خرما پرسیده می شود، مقدار مصرف آن است. همانطور که میدانید افرادی که رژیم لاغری می گیرند، باید اعتدال را در مصرف مواد غذایی رعایت کنند. برای اینکه بدانید به چه میزان می توانید از شکر جدید استفاده کنید، باید سری به جدول ارزش غذایی این محصول بزنیم. در ادامه جدول ارزش غذایی برای هر یک قاشق مرباخوری شکر خرما که معادل 5 گرم است را برایتان آماده کرده ایم.

انرژی

18/40 g

قند

4/01 g

چربی

0/08 g

نمک

0/01 g

اسیدهای چرب ترانس

0

 

با توجه به جدول بالا شما می توانید مقدار مصرف مجاز شکر خرما در طول روز را محاسبه کنید. در واقع شرایط جسمی و شدت چاقی هر شخص با دیگری متفاوت است. به همین دلیل این خود شما هستید که باید ببینید تا چه میزان مجاز به استفاده از شیرین کننده طبیعی خواهید بود. اما اگر توجه کرده باشید شکر خرما کالری بالایی به بدن شما نمی رساند. پس می توانید با خیال راحت از این شیرین کننده طبیعی و پرخاصیت استفاده کنید.

کلام آخر

با توجه به ارزش غذایی شکر رژیمی شما می توانید برای لاغری و کاهش وزن از آن استفاده کنید. زیرا این محصول برای بدن شما ضرری ندارد و باعث چاقی نمی شود. البته باید به مقدار مصرف آن توجه داشته باشید تا در رژیم لاغری تان اختلالی به وجود نیاید. این شیرین کننده طبیعی را می توان به عنوان بهترین شکر و بهترین شیرین کننده در کل دنیا دانست.

  ثبت کسب و کار