در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

یک فروشنده عالی برای تجارت کیست؟ و چگونه استخدام کنیم؟

شنبه ۲۷ خرداد ۲ تجارت
  • تصویر شماره یک فروشنده عالی برای تجارت کیست؟ و چگونه استخدام کنیم؟

درمراحل اولیه تجارت، انتخاب فروشنده عالی برای محصول و تولیدکننده مناسب اهمیت یکسانی دارد. غالباً این تصورغلط وجود دارد که وقتی محصول عالی را شناسایی کنید، بقیه  مراحل نیز جریان پیدا می‌کنند. این مورد یکی از دلایل سقوط بسیاری از استارت‌آپ‌ها بوده است. در حالی که دستورالعمل‌های عمومی استخدام کارکنان فروش قطعاً اعمال می‌شود، شما باید یک گام فراتربگذارید. آن هم ترفند موفقیت در انتخاب افرادی است که خط شغلی شما را تکمیل می‌کنند. بنابراین باید در تیم فروش سرمایه‌گذاری کنید.

 

ویژگی‌های شخصیتی فروشنده

مشخصات شخصیتی یک فروشنده عامل اصلی موفقیت یا عدم موفقیت وی است. بیشتر حرفه‌ای‌ها به شما می‌گویند که ویژگی‌های شخصی برای موفقیت بسیار مهم هستند. تجربه و تحصیلات می‌تواند کارهای بسیار زیادی را انجام دهد اما بدون ویژگی‌های صحیح شخصیتی، تجربه و تحصیل نیز هدر می‌روند.

 

در اینجا برخی از مهمترین ویژگی‌هایی که هنگام استخدام افراد فروشنده باید مورد بررسی قرار دهید را بیان میکنیم:

 

    کنجکاوی

در زمینه تجارت، کنجکاوی به تشنگی برای کسب اطلاعات و دانش اشاره دارد. بهترین افراد فروش کسانی هستند که به پیشرفت ادامه می‌دهند و خود را با تغییر وفق می‌دهند. برای آنها کافی نیست که در کاری که امروز انجام می‌دهند خوب باشند. آنها خود را همیشه یک درجه بالاتر می‌برند و رشد می‌کنند. یک فرد کنجکاو به احتمال زیاد با مشتریان بالقوه درگیر می‌شود، نیازها را شناسایی می‌کند و راه حل‌هایی ارائه می‌دهد. آنها سوالاتی می‌کنند تا خلا اطلاعاتی را پر کنند و محصولات متنوعی را ارائه دهند که مشتری در برابر آنها مقاومت نكند و آن را بپذیرد.

    انعطاف پذیری

فروشندگان موفق می‌ دانند که ممکن است در بعضی از شرایط انتظاراتی که دارند، برآورده نشوند. آنها مایل به پذیرش تغییرات در شرایط و پذیرفتن چالشی هستند که ممکن است نتیجه آن باشد. آنها همچنین از زمینه‌های متفاوت بازاربین‌المللی آگاه هستند. این امر باعث می‌شود تا ارتباط در سطح مناسب با مشتریان بالقوه و معاملات نزدیک برای آنها آسان شود.

    خوش بینی

 نماینده فروش ممکن است مدت زمان زیادی قبل ازگرفتن نتایج مثبت، بسیار تلاش کرده باشد. عزم آنها برای ادامه تلاش برای موفقیت ضروری است. نگرش مثبت این امکان را فراهم می‌کند که بدون توجه به نتیجه، به کار خود ادامه دهد.

    هدف گرا

افرادی که برروی اهداف خود متمرکز هستند، فروش بالاتری دارند. آنها برای موفقیت نیازی به رقابت در این زمینه با دیگران ندارند. آنها شاخص عملکرد خاص خود را دارند که بر فعالیت آنها حاکم است. آنها استراتژی‌های خود را برای دستیابی به این اهداف ابداع می‌کنند.

 

دسته‌های مختلف فروشندگان

تعداد مختلفی از افراد برای انتخاب فروشنده عالی وجود دارند. اجازه دهید به طور خلاصه رایج‌ترین آنها را بررسی کنیم. این به شما کمک می‌کند اهداف خود را بهتر تعریف کنید و دلیل نیاز شرکت خود را برای رشد درک کنید.

 

1. نمایندگی‌های فروش

اینها از متداول‌ترین انواع فروشنده‌ها هستند. آنها از معاملاتی كه انجام میشود كميسيون به دست ميی‌آورند. معمولاً یک درصد مشخص از کل فروش را از قبل تعیین و توافق می‌کنند. آنها مشتاقند که برای هر کسی که امتیاز رقابتی ارائه می‌دهد کار کنند. آنها معمولاً بسیار موفق هستند و توسط اهداف شخصی خود هدایت می‌شوند.

2. مدیران فروش

این افراد، فروشنده‌هایی هستند که نقش نظارتی دارند. آنها بیشتر مناسب سازمان‌هایی هستند که مدتی ازفعالیت آنها می‌گذرد. هنگامی که بیش از توان خود فروش دارید، به یک مدیر فروش نیاز دارید. او بر تیم فروش نظارت خواهد کرد و مشتریان اصلی را اداره می‌کند. فردی که برای این نقش انتخاب شده باید رهبر خوبی باشد و سابقه معتبری داشته باشد.

3. بازخورد فروش بازاریابی تلفنی

این مورد بیشتر برای مراقبت از مشتری به کار گرفته می‌شود. آنها سوالات مشتری را پاسخ می‌دهند و سفارشات و خریدها را پیگیری می‌کنند. آنها محصولات را تضمین می‌کنند و برای اطمینان با مشتریان در تماس هستند. خدمات آنها ممکن است در برخی مواقع به خارج از سازمان نیز سپرده شود. بسته به اندازه و نیاز شرکت شما، در بهترین موقعیت برای انتخاب بین بازاریاب‌های داخلی و شخص ثالث هستید.

انتخاب بین نمایندگی‌های فروش داخلی و شخص ثالث

نمایندگان فروش داخلی تمام توجه خود را به شرکت شما و محصولات آن معطوف خواهند داشت. آنها با گذشت زمان مشتری‌ها را می‌شناسند و با آنها پیوند برقرار می‌کنند. سرمایه‌گذاری شما درآموزش آنها نتایج مستقیمی بر عملکرد شرکت شما خواهد داشت.

نمایندگان فروش شخص ثالث بسیار ارزان‌ترهستند. آنها از حقوق و مزایایی برخوردار نیستند. بنابراین استخدام تعداد بیشتری از آنها برای انجام یک کار فروش آسان‌تر است. مسئله این است که آنها همچنین می‌توانند برای یک رقیب کار کنند. این ممکن است منجر به از دست‌دادن امتیازات و فروش شما شود.

 

تله‌هایی برای جلوگیری از هنگام استخدام و انتخاب فروشنده عالی برای فروش

  1. توافقات شفاهی

همیشه مهم است که کلیه توافق‌نامه‌ها به صورت کتبی منعقد شود. این از درگیری غیرضروری در اتمام کار جلوگیری می‌کند. این موارد را از ابتدا تعیین می‌کنید و همه را از نظر عملکرد کاملاً واضح ذکر می‌کنید و در اینصورت جای سوتفاهم وجود ندارد. اگر هم نیازی به پیگیری حقوقی باشد، توافق‌نامه‌های کتبی شواهد مفیدی را ارائه می‌دهند.

  2. شکار هدایت از رقابت

فروشندگان برتر اغلب به دلیل مزایای منحصر به فرد خود درگیر شکار می‌شوند. آنها در حال حاضر لیستی از مشتریان دارند و نتایج فوری را برای شما به ارمغان می‌آورند. آنها همچنین در فروش با تجربه هستند و به آموزش زیادی احتیاج ندارند. اما مراقب باشید تا از برخی مسائل جلوگیری کنید. آنها ممکن است یک قرارداد محرمانه در شرایط خدمات خود امضا کرده باشند. بنابراین اگر آنها به تیم شما بپیوندند و اطلاعات را افشا کنند، بسیار نگران کننده است. تمایل آنها برای پیوستن به شما نشان‌دهنده عدم وفاداری است. آنها همچنین مشتاق خواهند بود که به سمت پیشنهاددهنده ی بعدی بروند و شما را کنار بزنند.

 

نکات مفید برای موفقیت در جستجوی شما

استخدام و انتخاب فروشنده عالی برای تجارت، قلب رشد و پیشرفت است. با این وجود این کار ساده ای نیست. در اینجا چند نشانگر ضروری برای کمک به شما در دستیابی به این هدف وجود دارد:

 

  1. شرایط خود را تشخیص دهید

 تنها راه برای اطمینان از درست رسیدن این روند، تعریف وضعیت خودتان است. دقیقاً  آنچه برای دستیابی به آن نیاز دارید را کاملا واضح و روشن مورد بررسی قرار دهید. خلا موجود در شرکت خود را شناسایی کنید تا راه حلی برای آن بیابید. این امر باعث می‌شود ویژگی‌های مطلوب در استخدام‌های بالقوه به راحتی مشخص شود. سپس می‌توانید بهترین ذهن‌ها را به خود جلب کرده و تیمی بسازید که چالش‌های شما را برطرف کند.

   2. روند استخدام

 اگر آگهی استخدام منتشر کرده‌اید، اطمینان حاصل کنید که همه جزئیات لازم را در آن گنجانده‌اید. این امر به شما در جذب استعداد مناسب کمک خواهد کرد. نمی‌توانید در مراحل بررسی سریع اقدام کنید. وقت بگذارید و آن را درست انجام دهید. در صورت امکان، از افرادی که شما و تجارت شما را درک می‌کنند، استفاده کنید.

   3. تحقیقات خود را انجام دهید

چیزهای زیادی وجود دارد که می‌توانید از شرکت‌های مختلف یاد بگیرید. اینها می‌توانند در راستای شغل شما و یا خارج از آن باشند. آنها بدون شک چندین بار فرآیندهای مشابهی را پشت‌سر گذاشته‌اند. آنها احتمالاً موفقیت و ناکامی را به اندازه مساوی تجربه کرده‌اند. بسیاری از کارآفرینان موفق همیشه مشتاق کمک به استارتاپ‌ها هستند. بنابراین کمک بخواهید و تحقیقات کاملی را انجام دهید. منابع آنلاین نیز در این زمینه مفید هستند.

  4. آموزش

یک فرایند آموزش کامل را بعد از انتخاب فروشنده عالی قرار دهید. این مهمترین مرحله برای تضمین موفقیت در جذب نیرو‌های جدید است. برای مهارت‌هایی که به تیم جدید می‌آموزید، روی برنامه‌های واقعی زندگی تمرکز کنید. این کار سرعت رشد شرکت شما را تعیین می‌کند. به یاد داشته باشید که آموزش یک روند مداوم است. بنابراین برنامه‌های منظمی را برای این منظور تنظیم کنید.

  5. دریغ نکنید؛ اگر لازم است مجازات یا اخراج کنید

علی‌رغم رعایت نکات مهم موجود در انتخاب، ممکن است در نهایت با استخدام اشتباه مواجه شوید. در مورد اینکه اگر مجبور بودید آنها را رها کنید احساس پشیمانی نکنید. بعضی از افراد روی کاغذ عالی به نظر می‌رسند اما نمی‌توانند مطابق با خواسته‌های شغلی شما باشند وبه احتمال زیاد اوضاع با گذشت زمان بهبود پیدا نمی‌کند. آنها را وادار به انجام کار کنید تا تیم فروش عالی بسازید. این یک تصمیم سخت است اما موفقیت آمیزاست.

 

چگونه مشتریانی را برای تجارت پیدا کنیم؟

موفق‌ترین معامله‌گران، موفقیت خود را ناشی از نظارت آگاهانه و آینده‌نگری می‌دانند. بنابراین مهم است که بدانید چگونه می‌توانید مشتریانی برای تجارت خود پیدا کنید تا به موفقیت در فروش محصولات خود کمک کنید.

  1. نمایشگاه‌های تجاری

اینها فرصتی منحصربه فرد برای ملاقات حضوری با مشتریان بالقوه فراهم می‌کند. در امر جلب مشتری بسیار موفق هستند. مشتریان برای چنین تعاملات ارزش زیادی قائل هستند زیرا معیار اعتماد را به مشتریان ارائه می‌دهند. آنها به شما این فرصت را می‌دهند تا به نیازهای شما گوش کنند و آنها را در مورد راه حل منحصربه فرد خود متقاعد کنید. یکی دیگر از مزایای مهم این است که شما در مدت زمان کوتاهی با افراد زیادی ملاقات می‌کنید. برای پیگیری می‌توانید تعداد زیادی مخاطب را در نظر بگیرید و در زمان دیگری با آنها ارتباط برقرار کنید.

 2. حضور آنلاین مانند ilikebazaar.com

اینترنت، دنیا را به یک دهکده بسته تبدیل کرده است. تعداد افرادی که می‌توانید از طریق اینترنت به آنها دسترسی پیدا کنید محدودیتی ندارد. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که حضوری قدرتمند ایجاد کنید. با مخاطبان خود تماس بگیرید. پیشنهادات خوب و با ارزشی به آنها  بدهید و آنها را دوباره به سمت خود برگردانید. بسیاری از افراد برای دریافت اطلاعات آنلاین می‌شوند و شما باید نگاه  قابل اعتماد زیادی در خط تولید خود داشته باشید و به آنها انتقال دهید و دستیابی به نیازشان را آسان کنید.

  3. مشتریان را حفظ کنید

گاهی آنقدر در جستجوی مشتری جدید غرق می‌شویم که فراموش می‌کنیم که مسئله مهمتر حفظ مشتریان است. برای پرورش مشتریان موجود، تمام نکات مهم و کاربردی را بیرون بکشید و آن را سرلوحه کار خود قرار دهید و مطمئن باشید که موفق خواهید شد. هرچقدر  یک معامله‌گر با شما کار می‌کند و سفارش می‌دهد، شما هم برای حفظ و نگهداری آنها گام بردارید. آنها مشتری‌های خوشحال دیگران را به سمت تجارت شما جذب می‌کنند و کار شما را راحت می‌کنند.

 

راه‌حل‌های منحصربه فردی که در Exkala ارائه می‌دهیم

بسیاری از افرادی که در راه تجارت بین‌المللی فعالیت خود را آغاز می‌کنند، در این راه مبلغ زیادی را هزینه می‌کنند. انجام این کار انگیزه‌های زیادی را نیاز دارد، اما برای تحقق سودآوری نیاز به تلاش هوشمندانه است. در تجارت و خرید و فروش، تجربه  لازم است. ما (exkala) بستری هستیم که خدمات B2B را برای بازرگان ارائه می‌دهیم. ما تعدادی راه‌حل ارائه می‌دهیم که یافتن زمینه‌های مناسب را برای مبتدیان و انتخاب فروشنده عالی را برایتان آسان می‌کند.

اول، بستر تجارت ما یک فضای تجارت امن را ارائه می‌دهد. این امر باعث می‌شود تا به راحتی از خطرات ناشی از این خط تجارت جلوگیری شود. برای کمک به شروع کار می‌توانید شرکای معتبری در ilikebazaar پیدا کنید. دوم، ما بینش مفیدی برای موفقیت در تجارت بین‌الملل ارائه می‌دهیم. این ناشی از تخصص ما در این زمینه است. سوم، ما در نمایشگاه‌ها شرکت می‌کنیم و به شما فرصتی می‌دهیم تا با تیم ما ملاقات کنید. این مهم است زیرا به شما امکان می‌دهد به صورت شخصی با ما ارتباط برقرارکنید و پایه اعتماد را ایجاد کنید.

همچنین در صورت نیاز برای شما امکان ملاقات رو در رو را نیز فراهم میکنیم. 

  ثبت کسب و کار