در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

نحوه پرورش و کاشت ریواس در زمستان

پنجشنبه ۴ اردیبهشت ۹۹ کشاورزی و باغداری
  • تصویر شماره نحوه پرورش و کاشت ریواس در زمستان

ریواس یکی از مقاوم ترین گیاهان زمستانی است که در برابر سرما و گرمای سخت به راحتی دوام می آورد. در واقع هر دو دما برای رشد این گیاه کافی است و هیچ آسیبی به آن وارد نمی شود. اما آیا تا به حال فکر کرده اید بذر ریواس چگونه رشد می کند و برای کاشت آن باید چه مواردی را رعایت کرد؟ در ادامه این مطلب شما را با نحوه کاشتن ریواس در زمستان آشنا می کنیم.

روش کاشت ریواس در زمستان

در کشورمان ایران، ریواس بیشتر در مناطق سردسیر و کوهستانی کاشته می شود و بعد از برداشت به اقسا نقاط ایران و جهان فرستاده می شود. اما در ادامه باید نحوه کاشت ریواس در زمستان را به شما آموزش دهیم تا محصولی عالی بکارید و برداشت کنید.

1. خاک مناسب برای کاشت ریواس

جالب است بدانید ریواس از آن دسته گیاهانی است که هر نوع خاکی را قبول کرده و بدون هیچ مشکلی از خاک بیرون می آید. اما خوب پیشنهاد ما این است که ریواس را در خاک های حاصلخیز و زهکشی شده بکارید. زیرا این دسته خاک ها، مواد آلی بالایی دارند و ریواس به بهترین نحو رشد می کند. همچنین خاک کاشت ریواس باید اسیدی باشد و در زمان مناسب کوددهی شود.

2. فاصله بین بذر ریواس

هر گیاه برای اینکه به راحتی و در کمال آرامش رشد کند، به فاصله های استانداردی احتیاج دارد. فاصله مناسب کاشتن ریواس، بین 60 تا 70 سانتی متر است. در واقع هر بذر باید تا این حد از یکدیگر فاصله داشته باشند تا بتوانند کامل و بدون نقص رشد کنند. یکی از مهمترین دلیل این ایده، این است که گیاهان بیماری ها و قارچ ها را به یکدیگر منتقل نمی کنند و خسارت کمتری به مزارع وارد می شود.

3. آبیاری ریواس

در مرحله سوم کاشت ریواس در زمستان باید بدانید که مداوم به آنها آب بدهید. در اصل ریواس از آن دسته محصولاتی است که به آب فراوان نیاز دارد. اگر فراموش کردید و متوجه شدید سطح خاک خشک است سریعا آبیاری را شروع کنید.

4. طریقه برداشت ریواس

ریواس گیاهی است که به مرور زمان و در طولانی مدت رشد می کند. در نتیجه باید حدود دو سال صبر کنید تا کامل رشد یافته و بعد برای برداشت اقدام کنید. زمانی که ریواس را برداشت می کنید، ساقه های آن باید به اندازه 45 سانتی متر رسیده باشد. یکی از مهمترین نشانه های زمان برداشت، وقتی است که ساقه ها نازک و قرمز شده اند.

کلام آخر

در این مطلب شما را با کاشت ریواس در زمستان، آشنا کردم. اگر می خواهید در صنعت کشاورزی یا تجارت کشاورزی موفق شوید، باید نحوه کاشت گیاهان را بدانید و بعد برای کاشت اقدام کنید. به یاد داشته باشید هر گیاهی به نوبه خود منحصر به فرد بوده و به پرورش اختصاصی احتیاج دارد.

  ثبت کسب و کار