در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

کاشت توت فرنگی در فصول سرد سال

دوشنبه ۵ خرداد ۹۹ کشاورزی و باغداری
  • تصویر شماره کاشت توت فرنگی در فصول سرد سال

توت فرنگی یکی از بهترین محصولات فصل سرما است که به عنوان میوه ای مجلل و خوشمزه مشهور است. کاشت توت فرنگی نیاز به مراقت و دقت زیادی دارد تا بتوان آن را در بهار یا تابستان برداشت کرد. خبر خوب این است که توت فرنگی را می تانید در خانه نیز بکارید و در انتها ثمره آن را برداشت کنید. در ادامه مقاله شما را با مراحل کاشت این میوه جذاب آشنا خواهیم کرد.

نحوه کاشت توت فرنگی در سرما

میوه توت فرنگی در شمال ایران به وفور یافت می شود زیرا آب و هوای آنجا برای رشد و پرورش مناسب است. این میوه وحشی به مدت 300 سال است که به وجود آمده و مورد استفاده قرار می گیرد اما در گذشته بیشتر مصارف دارویی داشته و به گیاهی اهلی به حساب می آمد.

1. زمان کاشت توت فرنگی

اگر بخواهید این میوه را در فصل زمستان داشته باشید باید آن را به صورت گلدانی و در خانه بکارید. اگر بذر را اواخر پاییز کاشته اید می توانید تا اوایل بهار که گیاه خواب است به مکان دیگر جا به جا کنید. اگر این گیاه را در پاییز و سرما بکارید، تابستان سال بعد میوه داده و می توانید از آن بهره ببرید. در برخی مواقع گیاه شروع به گل دادن می کند. اگر در فصل سرما گل ها ظاهر شدند، سعی کنید آنها ار بچینید تا گیاه فضای کافی برای رشد را داشته باشد. پیشنهاد ما این است که تا اواخر پاییز صبر کنید بعد بذر توت فرنگی را بکارید.

2. کاشت بذر توت فرنگی

برای اینکه کاشت توت فرنگی به بهترین نحو انجام  شود، می توانید بذر آن را تا 2 هفته در فریزر نگه داری کنید. با این روش جوانه زدن سریع تر انجام شده و زودتر از موعود به میوه می رسید. ظرفی که برای کاشت در نظر رگفته اید را بردارید و در انتهای آن سوراخی به عمق یک و نیم سانت در خاک ایجاد کنید. رشد توت فرنگی در خاک های غنی شده و خاک های اسیدی بسیار عالی است. سطح خاک را مقداری خیس کنید و دانه ها را درون آن قرار دهید و روی آن را با خاک بپوشانید.

به یاد داشته باشید خاکی که روی دانه ها را می پوشاند نباید خیلی ضخیم باشد. زیرا سنگینی خاک باعث شده، گیاه به راحتی از دل خاک بیرون نزند و فشار زیادی را تحمل کند.

3. نور برای توت فرنگی ها

برخی از میوه ها با سایه نیز ارتباط گرفته و به خوبی رشد می کنند .اما توت فرنگی از آن دسته بذرهایی است که حتما باید زیر نور مستقیم باشد و نور را به خود جذب کند. همچنین دو تا سه هفته طول می کشد، دانه های توت فرنگی جوانه بزنند و از خاک بیرون آیند. در کنار نور خوب باید حتما آبیاری به موقعی داشته باشید.

4. آبیاری بذر توت فرنگی

برای کاشت توت فرنگی به آبیاری صحیح و برنامه ریزی شده احتیاج دارید. توت فرنگی از آن دسته گیاهانی است که به آب زیاد و مرتب نیازمند است. یکی از مهمترین دلایل این است که ریشه آن در عمق خاک قرار دارد و در گرفتن آب مناسب کمی ضعیف عمل می کند. بنابراین آب دهی باید به گونه ای باشد که به ریشه ها برسد.

نتیجه گیری

کاشت توت فرنگی در خانه یا در گلخانه امری آسان است. تنها مسئله ای که باید در پرورش توت فرنگی دقت کنید، نور مناسب است. مابقی مراحل کاملا راحت و عادی بوده و برای هر گیاهی اجرا می شود.

  ثبت کسب و کار