در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

نحوه کاشت مرکبات در گلدان خانگی

دوشنبه ۲۶ خرداد ۹۹ کشاورزی و باغداری
  • تصویر شماره نحوه کاشت مرکبات در گلدان خانگی

برخی بانوان و آقایان هستند که به صنعت کشاورزی علاقه دارند اما محیط مناسبی برای پرورش مرکبات دلخواه خود ندارند. خبر خوب این است که برخی از مرکبات هستند که می توان آنها را در گلدان کاشت و پتانسیل خوبی برای رشد در فضاهای کوچک دارند. در همین راستا ما قصد داریم به اختصار در خصوص کاشت مرکبات در گلدان صحبت کنیم تا اطلاعات خوبی در این زمینه داشته باشید.

کاشت مرکبات در گلدان چگونه است؟

1. مکان مناسب برای کاشت گیاه

هم اکنون در فصل زمستان هستیم و سرمای زیادی را پشت سر می گذاریم. این سرما علاوه بر انسان ها روی گیاهان و مرکبات تاثیر خواهد گذاشت. در نتیجه اگر می خواهید گیاهی را در زمستان بکارید، آن را از سرمای بیش از اندازه دور کرده و زیر نور کافی قرار دهید. نور اولین و حیاتی ترین، منبع انرژی و رشد گیاه است.

2. آبیاری مرکبات در گلدان

سعی کنید گلدان را بخشی از زمین کشاورزی بدانید. هیچ فرقی نمی کند گیاه شما در زمین کشاورزی کاشته شود یا در گلدان. به همان اندازه به توجه و آبیاری نیاز خواهد داشت. در آبیاری تعادل را رعایت کنید و بیش از حد به گیاه آب ندهید. آبیاری زیاد از حد موجب شده گیاه جوانه بزند و گل بدهد و همین امر باعث افت بی موقع گیاه می شود.

3. کوددهی با مرکبات

بهترین فصل برای کوددهی به مرکبات از اواخر اسفند تا مرداد است. به هیچ عنوان در فصل زمستان به مرکبات کود ندهید. کودهای زیادی در بازار موجود است اما بهترین کودها آنهایی هستند که اثبات شده اند و در بین کشاورزان معروف هستند.

4. دانه مرکبات برای کاشت

برای کاشت مرکبات در گلدان می توانید از دانه آنها استفاده کنید. بعد از اینکه میوه را مصرف کردید، دانه را در آورده و آنها را با فاصله از هم بکارید. نیازی نیست زیاد آب بدهید. همین که سطح خاک مرطوب شود کافی است. بعد از آب دادن روی خاک را با نایلون نازکی بپوشانید و آن را در معرض نور خورشید قرار دهید. با این روش 3 تا 4 هفته طول می کشد، دانه جوانه بزند و از خاک بیرون آید. پس صبور باشید.

نتیجه گیری

کاشت مرکبات در گلدان کار سختی نیست. اما چون میوه به جای زمین زراعی در گلدان رشد می کند به توجه بیشتری احتیاج دارد. باید آبیاری، کوددهی، نور خورشید و نوع خاک کاملا برنامه ریزی شده و مناسب میوه باشد. تمام میوه ها برای رشد به توجه و برنامه مجزا احتیاج دارد. در نتیجه صبور باشید و مراحل کاشت مرکبات را به درستی طی کنید.

  ثبت کسب و کار