در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

6 مورد از بهترین مدل های لنز مانتE سونی که تاکنون معرفی شده اند

جمعه ۳۱ مرداد ۹۹ علم و فناوری
  • تصویر شماره 6 مورد از بهترین مدل های لنز مانتE سونی که تاکنون معرفی شده اند

لنز دوربین فول فریم سونی و بدون آینه، در دنیای عکاسی حواشی زیادی ایجاد کرده اند و همچنان در حال پیشرفت هستند. درست است که هنوز لنزهای مانت E سونی محدودتر از دوربین های Canon و Nikon است، اما مجموعه لنز Eمانت سونی از یک سال گذشته پیشرفت های زیادی داشته و هم اکنون در حال رشد روز افزون است. در این مطلب قصد داریم بهترین لنزهای Eمانت سونی و ویژگی های آنها از جمله زوم و اعداد ابتدایی را از زاویه دید و تله، تفکیک کنیم. با توجه به روابط محکم سونی با شرکت زایس، گزینه های بسیار پرکاربردی در این لنزها وجود دارد که باهوش ترین عکاسان را خوشحال می کند. بنابراین ادامه مقاله را از دست ندهید تا انواع مدل های لنز مانت E سونی را ارائه نماییم.

معرفی ویژگی های بهترین لنز مانت E سونی

1. لنز سونی 70-24 میلیمتر جی مستر f / 2.8 GM

دسته: سفر/پرتره

وزن: 31.3 اونس

نقطه قوت: کیفیت تصویر عالی

نقطه ضعف: سنگین و گران قیمت

لنز 70-24 سونی

لنز Eمانت سونی 70-24 میلیمتر جی مستر f/2.8 GM باعث شده، کاملا با Canon و Nikon قابل رقابت باشد. در لنزهای مانت E سونی، ابتدا لنز حد متوسط سونی 70-28 میلیمتر f/3.5-5.6 و سپس لنز سونی 70-27 میلیمتر f / 4 رونمایی شد، اما هیچ کدام دارای فاصله کانونی استاندارد نبودند. حال این شرکت محبوب، مدل سونی 70-24 میلیمتر جی مستر f/2.8 GM را وارد کرده که بسیار شارپ بوده و در بوکه کردن عالی است. علاوه بر این ساختاری شیک دارد و خوش دست است. موارد متعددی در ساخت آن به کار رفته و به احتمال فراوان اکنون این مدل بهترین لنز سونی در بازار است.

اگر در بین لنز مانت E سونی، به دنبال بیشترین زوم هستید و کیفیت نور برایتان مهم است، 70-24 میلیمتر جی مستر f/2.8 GM انتخاب خوبی خواهد بود. اما این لنز کاستی های خود را نیز دارد. در مرحله اول قیمت 2200 دلار است که قیمت آن را نسبت به لنزهای کانن 70-24 میلیمتر f/2.8 یا نیکون 70-24 میلیمتر f/2.8 به طور قابل توجهی گران تر می کند. همچنین با داشتن وزن 31.3 اونسی، سنگین تر از هر دو لنز قبلی است. ناگفته نماند که در مقابل دوربین سبک و جمع و جوری مانند سونی آلفا7 Sony a7R IV، قطعاً به اندازه یک شیشه غول پیکر وزن دارد. اما جدا از وزن سنگینی که دارد، کیفیت شگفت انگیزی داشته و تصویر باورنکردنی که ارائه می دهد تمام نقاط ضعیف را جبران می کند. به همین دلیل است که این لنز یکی از بهترین لنزهای ایی مانت E-Mount است.

در صورتی که قصد اجاره لنزهای دوربین سونی را دارید می توان با ما در مجموعه سیماسبز تماس بگیرید.

2. لنز سونی 35-16 میلی متر جی مستر f/2.8 GM

دسته: لنز واید

وزن: 24 اونس

نقطه قوت: عملکرد نوری فوق العاده عالی

نقطه ضعف: قیمت گرانتر و سنگین تر از نسخه f/4

لنز 35-16 سونی

برگردیم به زمانی که فقط لنز 16/35 میلی متر f/4 وجود داشت و ما از کیفیت تصویر ارائه شده این شرکت بسیار راضی بودیم. اما بعد از مدتی سونی نسخه جی مستر G Master را ارائه کرد و عاشق این لنز نشدن برای عکاسان علاقه مند به عکس های واید و سایر متخصصان عکاسی دشوار بود. به عبارت ساده، این لنز شگفت انگیز است. لنز حتی از گوشه و کناره ها شارپ و واضح است، دارای نور کم برای زوم با زاویه دید عالی بوده و برای شما تصاویری شفاف ایجاد می کند و تکرار شدن این لنز در خانواده جی مستر GM دیگر ممکن نیست.

سوال واقعی اینجاست که آیا باید بالای این لنز Eمانت سونی به نام لنز f/2.8 16-35mm پول بدهید. نسخه f/4 ، به خودی خود یک لنز درجه یک است و نور ستاره ای جذاب تری ایجاد می کند، که حدود 850 دلار هزینه و تقریبا 6 اونس وزن برای شما به همراه دارد. علاوه بر این، باید بدانید که اکثر مردم به جای لنز 35-16 میلیمتر، برای بزرگنمایی داخلی بیشتر از 70-24 میلیمتر f / 2.8 استفاده می کنند. خالی از لطف نیست که آخرین دوربین های سونی دارای حساسیت ISO هستند و همین امر موجب محبوب شدن آنها شده است. هر دو لنز گزینه خوبی هستند، اما وقتی پای مدل جی مستر GM در میان است ما جی ام را به شما پیشنهاد می کنیم.

3. لنز سونی 85 میلیمتر f/1.8

دسته: پرتره

وزن: 13.1 اونس

نقطه قوت: فوق العاده شارپ، سبک و ارزش خرید بالا

نقطه ضعف: کندتر از Sigma و Sony 85mm f/1.4s

لنز 85 سونی

زمانی که حرف از عکاسان پرتره می شود، گزینه های جذابی از لنز مانت E سونی پیش رو دارند؛ اما مدل مورد علاقه ما که به همه توصیه می کنیم سونی 85 میلیمتر f/1.8 است. حدود قیمت آن 550 دلار است، دارای وضوح عالی (حتی در صورت باز بودن)، فوکوس خودکار سریع و دقیق، کیفیت ساخت عالی و دارای وزن معقول 13.1 اونس می باشد. همه مواردی که  مطرح شد، در کنار هم بهترین لنز سونی موجود در بازار را تشکیل می دهد و می توان ارزش خرید آن را بالا تعیین کرد.

اگر بخواهیم برای این لنز Eمانت سونی رقیبانی در نظر بگیریم، ما لنز زیگما آرت Sigma 85mm f/1.4 Art را معرفی می کنیم. این لنز سیگما دو سوم تندتر و سریعتر از سونی f/1.8 است، اما به خاطر وزن 39.1 اونسی بسیار سنگین خواهد بود. در بین مدل های سونی جی مستر 85mm f/1.4 GM دیگر گزینه قابل مقایسه است، که کیفیت تصویر بالایی دارد و از همه مهمتر لاین جی مستر GM است. با این وجود f/1.4 سه برابر قیمت f/1.8 است و بیش از دو برابر وزن دارد. خلاصه، هر سه لنزهای پرتره درجه یک هستند، اما ارزش سونی 85 میلیمتری f/1.8 بیشتر می باشد.

مناسب ترین قیمت ها را برای اجاره انواع لنز سونی از ما در سیما سبز بخواهید.

4. لنز سونی 55 میلیمتر f / 1.8

دسته: سفر/پرتره

وزن: 9.9 اونس.

نقطه قوت: بسیار سبک و ارزان تر از مدل 50 میلیمتر f/1.4

نقطه ضعف: اگر طرفدار بوکه کردن هستید، این لنز در پروسه بوکه کمی ضعیف است.

لنز 55 سونی

در بین لنز مانت E سونی دو مدل 55mm f/1.8 و 50mm f/1.4 شباهت زیادی به یکدیگر دارند. حرفه ای ها و علاقه مندان به دیافراگم سریع مدل f / 1.4 را دوست دارند، اما برخی دیگر عاشق وضوح بالا و قیمت ارزان مدل f / 1.8 55 می شوند. هر دو لنز به مراتب از مدل 50mm f/1.8 برتری بیشتری دارند و به خاطر قیمت خوب ارزش خرید هم دارند. اما لازم است بدانید این لنزها مطابق با استانداردهای دوربین های فول فریم سونی نیست.

از نظر کیفیت تصویر لنز مانت E سونی مدل 55 میلیمتر f/1.8 به طرز شگفت آوری عالی است. شما به وسیله مدل f/1.8 وضوح و بوکه زیادی به دست می آورید و فوکوس خودکار خواهید داشت. علاوه بر این، مدل لنز سونی f/1.8 55 میلی متری به طور قابل توجهی سبک تر از مدل 50 میلیمتر f/1.4 است. با وجود قابلیت های بالایی که لنز Eمانت سونی دارند، به ویژه کاربرد ISO، دلیل محکمی برای 500 دلار خرج اضافی وجود دارد. حقیقت این است که همه گزینه ها ارزش خرید دارند، اما ما اندازه کوچکتر و قیمت پایین تر f/1.8 را توصیه می کنیم.

5. لنز سونی 105- f / 4  24 جی مستر

دسته: سفر/پرتره

وزن: 23.4 اونس

نقطه قوت: لنز همه کاره با قیمت مناسب

نقطه ضعف: مقداری ضعیف تر از مدل GM 24-70 میلیمتری

لنز 105-24 سونی

قبل از ارائه 105-24 میلیمتر جی مستر f/4، سونی احساس کرد که جای لنزهای ارزان بین این همه لنز مانت E سونی خالی است. با اینکه مدل قدیمی لنز دوربین بدون آینه 70-24 میلیمتر  f/4 دارای وضوح و شفافیت فوق العاده ای بود، عکاسان هنگام استفاده از آن احساس کمبود می کردند. از نظر واقعی، فاصله کانونی كوچك 105-24 میلیمتر به معنای عدم وجود اپتيك سطحی است. اما با ارائه لنز سونی 105-24 میلی متر f/4 ، سونی برنده این رقابت شد. این لنز با قیمتی کمتر از 1200 دلار، همه کاره بوده و وضوح چشمگیری را در تمام زاویه های (حتی واید) عکس و پرتره ارائه می دهد.

بسیاری از افراد باید این لنز را همانند مدل لنز سونی 70-24 میلی متری که در بالا توضیح دادیم فرض کنند. گذشته از قیمت این دو لنز، تفاوت های عمده چیست؟ در مدل لنز سونی 105-24 پردازش به راحتی انجام شده و اصلاح می شوند. اما عملکرد نور کم و عمق میدان با حداکثر دیافراگم در f/4، غیر قابل انکار خواهد بود. جالب است بدانید با وجود قابلیت بالای ISO در آخرین دوربین های سونی، هنوز مدل 105-24 سونی به گزینه ای ارزشمند برای خرید تبدیل شده است. این لنز برای فیلم سازی ، عکاسی حرفه ای و استفاده روزمره انتخابی عالی خواهد بود.

برای اجاره انواع لنز سونی و تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری از کارشناسان ما در سیما سبز مشاوره رایگان بگیرید.

6. لنز سونی 200-70 میلی متر جی مستر f / 2.8 GM

دسته: تله فوتو

وزن: 52.2 اونس

نقطه قوت: کیفیت تصویر حرفه ای و ساخت عالی

نقطه ضعف: فوق العاده سنگین و گران قیمت

لنز 200-70 سونی

شاید صحبت کردن از لنزهای جی مستر G Master خسته کننده به نظر برسد اما این سری لنز پریمیوم خستگی را از تن شما می برد. در گذشته به خاطر مشکلات متعددی لنز سونی جی مستر 200-70 f/2.8 را در دسترس نداشتیم و به جای آن مدل f/4 70-200 جز بهترین لنز سونی بود. اما مشکلات برطرف شد و اکنون مدل جی مستر 200-70 f/2.8 به راحتی در لیست فروش آنلاین و حضوری قرار دارد. با وجود وزن سنگین و قیمت بالایی که دارد، هرگز تا کنون عکاسان را نا امید نکرده است. این لنز دارای شارپ ترین تصاویر، سریع و دقیق ترین فوکوس است و بوکه Creamy ایجاد می کند. اگر کیفیت تصویر در لنزهای تله فوتو برایتان اولویت دارد، سراغ لنزهای جی مستر GM بروید.

لنز Eمانت 200-70 اف4 سونی از نظر منطقی شارپ است (تصاویر تمایل دارند به سمت گوشه ها نرم شوند) و همچنین بسیار سبک تر از مدل f/2.8 بوده و بیش از 1000 دلار ارزان تر است. علاوه بر این، هر دو این لنزها تثبیت کننده تصویر دارند، که موجب می شود در استفاده از لبه های بالاتر، فاصله کانونی فوق العاده مفید عمل کند.

کلام آخر

در این مقاله در خصوص انواع مدل لنز مانت E سونی، بهترین لنز عکاسی در دنیا صحبت کردیم. این لنزها همانطور که مطالعه کردید، دارای ویژگی های منحصر به فرد هستند و قابلیت های متفاوتی دارند. اگر می خواهید با این لنزها بیشتر آشنا شوید، این مقاله ادامه خواهد داشت و در پست های بعدی در مورد انواع مدل های لنز Eمانت سونی صحبت خواهیم کرد.

  ثبت کسب و کار