در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

شکر خرما در دوران بارداری، خوب؛ یا بد؟

چهارشنبه ۲۴ خرداد ۲ آشپزی و شیرینی پزی
  • تصویر شماره شکر خرما در دوران بارداری، خوب؛ یا بد؟

شکر خرما شکری طبیعی است که برای بدن شما خواص بسیار زیادی دارد. خصوصا اگر باردار هستید، حتما این شکر را استفاده کنید تا از خواص آن بهره مند شوید.

مقدمه

شکر خرما محصول ارگانیک و جدیدی است که شما می توانید با استفاده از آن بدنتان را در برابر بسیاری از بیماری ها ایمن کنید. اگر باردار هستید، بیشتر از قبل باید مراقب تغذیه خود باشید. همانطور که می دانید یکی از شایع ترین مشکلات دوران بارداری، دیابت است. به همین منظور باید تغذیه خود را به گونه ای مدیریت کنید که سرشار از مواد غذایی و خوراکی پرخاصیت باشد. اگر ویار شما رو به شیرینی است و میل به شیرینی جات در شما بالاست، حتما این مقاله را بخوانید. در این بخش می خواهیم مصرف شیرینی را به شما معرفی کنیم که هم هوس شما را برطرف می کند و هم برای بدن شما و جنین تان ضرری ندارد. با ما همراه باشید.

شکر خرما، شیرین کننده طبیعی

قطعا همه ما میل به خوردن شیرینی جات داریم. زیرا طعم شیرینی بسیار دلچسب است و تنوع مواد غذایی و خوراکی شیرین بسیار بالاست. اما همانطور که میدانید مصرف شکر، قند و سایر شیرین کننده های مصنوعی باید با رعایت احتیاط باشد. زیرا در غیر این صورت خطرات جدی سلامت بدن را تهدید می کند.

شکر خرما یا شکر جدید محصولی طبیعی و پرخاصیت است که از میوه درخت خرما تهیه شده است. این محصول که جزو شیرین کننده های طبیعی و سالم به حساب می آید، نه تنها برای بدن ضرر ندارد، بلکه باعث کمک به حفظ سلامت بدن نیز می شود. بسیاری از کسانی که در مصرف شیرینی جات ممنوعیت دارند، می توانند از این محصول ارگانیک استفاده کنند. این شکر رژیمی و طبیعی دارای شیرینی حتی بیشتر از شکر سفید است. در حالی که ضمن شیرینی مطلوبش، به بدن ضرری نمی رساند. این شیرین کننده طبیعی حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی مهم برای بدن است.

شکر خرما چگونه تولید می شود؟

حالا که با شکر جدید آشنا شدید، قطعا سوالات زیادی در خصوص نحوه تولید این محصول در ذهن شما به وجود آمده است. قطعا برای هر شخصی جالب است که با فرآیند تولید این محصول مقوی آشنا شود. به این ترتیب در این بخش می خواهیم فرآیند تولید این محصول را برایتان شرح دهیم.

شکر جدید از خرمای رسیده و بسیار شیرین تهیه می شود. زمانی که آب درون خرما به حداقل ممکن می رسد و شیرینی آن به بالاترین حد خودش رسیده باشد، آن را از روی نخل می چینند. معمولا زمان مناسب برای برداشت خرمای رسیده و شیرین، اوایل شهریور ماه است. در این زمان به مقدار یک در یک خرما را با آب مخلوط می کنند و در 100 درجه سانتی گراد حرارت می جوشانند. تقریبا باید بین یک الی یک و نیم ساعت پروسه پختن خرما ادامه داشته باشد. سپس آن را از صافی رد می کنند تا شیرابه آن جدا شود.

حالا این شیرابه را در دیگ دیگری و با حرارت 50 درجه سانتی گراد تغلیظ می کنند. پس از به پایان رسیدن این مرحله شیره خرمای به دست آمده به مرحله خنک شدن می رسد. سپس توسط پمپ های مخصوص به بخش کریستالیزاسیون منتقل می شود. در این مرحله این مواد کم کم سرد می شوند و یک ماده ای شبیه به عسل به دست می آید. پس از آن این ماده را با دمای 38 درجه سانتی گراد گرم می کنند و توسط دستگاه سانتریفوژ بلورهای شکر خرما تولید و جداسازی می شود.

چرا باید از شکر جدید استفاده کنیم؟

آیا می دانید به چه علت باید از شکر خرما استفاده کنید؟ البته هیچ بایدی در این خصوص وجود ندارد. اما زمانی که پای سلامتی تان در میان باشد، پذیرفتن یک سری بایدها الزامی است. شکر جدید به عنوان شکر رژیمی و شکر طبیعی نیز شناخته می شود. اگر به تغذیه تان توجه کنید، می بینید که در روز تا چه حد از مواد غذایی و خوراکی های شیرین استفاده می کنید. حال قضاوت با خودتان است. آیا استفاده بیش از حد از شیرین کننده های مصنوعی برای شما مناسب است؟ زمانی که شما هر روز یکی از انواع این شیرین کننده ها را میل می کنید، پس از چند سال بدنتان با چه مشکلاتی روبرو می شود؟ بهتر نیست استفاده از شیرین کننده های مصنوعی را به حداقل برسانید؟

این ها همگی سوالاتی هستند که اگر به پاسخ آنها فکر کنید، متوجه می شوید که بهتر است قدری بیشتر به فکر سلامتی تان باشید. پس باید جایگزینی بهتر و طبیعی تر برای مواد قندی و شکر پیدا کنید. در اینجا می بینیم که استفاد از شکر جدید مناسب ترین گزینه است. زیرا از خرما تهیه شده، طبیعی است، برای بدن فواید بسیار زیادی دارد و از همه مهمتر ریسک ابتلا به بیماری های مختلف را تا حد بالایی کاهش می دهد.

بنابراین پیشنهاد ما به شما استفاده از شکر خرما است؛ خصوصا اگر باردار هستید. این محصول طبیعی و ارگانیک بسیاری از ویتامین ها و مواد مغذی را در خود جای داده است که باعث تقویت عمومی بدن می شود. اگر توجه کرده باشید می بینید که استفاده از خرما خصوصا در دوران بارداری بسیار توصیه شده است. شکری که از خرما به دست می آید نیز خواص خرما را دارا است. به همین دلیل می توانید از آن برای بهره مند شدن از خواص بی شمارش استفاده کنید.

((لازم به ذکر است قبل از مصرف، حتما با پزشک خود مشورت کنید.))

چرا خانم های باردار باید شکر رژیمی استفاده کنند؟

دوران بارداری یکی از شیرین ترین و لذت بخش ترین فصل زندگی هر خانمی است. در این دوران یک خانم دیگر تنها مسئول سلامت خودش نیست؛ بلکه باید به سلامت جنینی که در شکمش است نیز توجه داشته باشد. قطعا هر پدر و مادری بهترین ها را برای فرزند خود می خواهند. پس شما باید از همین دوران بارداری، بهترین ها را برای خود و فرزندتان فراهم کنید.

توصیه ما به شما خانم های باردار این است که شکر خرما استفاده کنید. آیا میدانید به چه علت؟ زیرا:

شکر خرما باعث ابتلای شما به دیابت بارداری نمی شود. به همین علت بسیاری از خطراتی که ممکن است سلامت شما و جنین را تهدید کند، از بین می رود.

سلامت شما در دوران بارداری برابر است با سلامت جنین. در صورتی که از شیرین کننده های مصنوعی استفاده کنید، قطعا سلامت خود و جنین را به خطر می اندازید.

شاید ویار بارداری شما به گونه ای باشد که به خوردن شیرینی جات میل شدیدی داشته باشید. در این صورت با مصرف بیش از حد شیرینی جات به بدن خود آسیب می رسانید و وزنتان بی رویه بالا می رود. علاوه بر آن ممکن است نگرانی هایی که از بابت مصرف بی اندازه قند و شکر دارید، به شما استرس زیادی دهد که این اصلا خوب نیست.

شکر خرما هیچ طعم و مزه بدی ندارد. حتی برعکس با استفاده از آن با طعم جدید و متفاوتی آشنا می شوید که قطعا به آن علاقه مند خواهید شد.

بنابراین با توجه به دلایلی که در بالا برایتان عنوان کردیم، انتخاب و مصرف شکر جدید در بارداری بهترین گزینه برای شما است. قطعا تمام مواردی که در بالا عنوان کردیم، هر کدام به نوبه خود برای شما مهم هستند. پس شکر جدید و رژیمی استفاده کنید تا از خواص آن بهره مند شوید. اما خواص آن چیست؟

خواص شکر خرما برای خانم های باردار

شکر جدید خواص بسیار زیادی دارد. به گونه ای که شاید اگر بخواهیم به تمام خواص و فواید آن اشاره کنیم، باید چندین مقاله به شما ارائه دهیم. اما در اینجا سعی داریم به مهمترین و بهترین خواص شکر خرما اشاره کنیم تا با آنها آشنا شوید.

  1. کمک به هضم بهتر غذا

در صورتی که شما در غذاهایتان از این شکر طبیعی و رژیمی استفاده کنید، در واقع به هضم بهتر غذا کمک کرده اید. استفاده از این شکر جدید به دلیل برخورداری از هزاران خاصیت ارزشمند، به هضم بهتر غذا کمک می کند. قطعا این موضوع برای شما اهمیت زیادی دارد. زیرا سنگین شدن معده در دوران بارداری مشکلات و ناراحتی زیادی را برای خانم ها به وجود می آورد.

      2. کمک به عملکرد بهتر روده ها

از دیگر مسائل مهم در دوران بارداری، سلامت و عملکرد مناسب روده ها است. یبوست یا اسهال هر دو در دوران بارداری مشکلات فراوانی را برای بدن به وجود می آورند. استفاده از شکر خرما به دلیل فیبر بالایی که دارد و همچنین اسید آمینه های ضروری برای بدن، باعث بهبود عملکرد روده ها می شود. در نتیجه یبوست یا اسهال به وجود نخواهد آمد. همچنین از بروز مشکلاتی از جمله خشکی روده، دل پیچه، تنبلی روده و... جلوگیری می شود. پس به این ترتیب شما می توانید از این محصول استفاده کنید تا به سلامت روده ها و گوارشتان کمک زیادی شود.

     3. جذب بهتر ویتامین ها و مواد معدنی در بدن

از دیگر خواص ارزشمند شکر خرما در دوران بارداری، کمک به جذب بهتر ویتامین ها و مواد معدنی در بدن است. این محصول به دلیل برخورداری از آنتی اکسیدان، انواع ویتامین ها نظیر ویتامین کا، ویتامین آ و ویتامین ای، باعث جذب بهتر مواد مغذی در بدن می شود. این شکر مقوی برای بدن ضمن تامین نیازهای بدن به ویتامین ها و مواد معدنی، باعث حفظ آنها در بدن می شود. به عنوان مثال شما می توانید آهن را از مواد غذایی مختلفی دریافت کنید. اما مهمتر از دریافت آهن، جذب آن در بدن است. زیرا عوامل بسیار زیادی هستند که مانع جذب آهن در بدن می شوند. در صورتی که این محصول را استفاده کنید، هم آهن و هم سایر ویتامین ها به خوبی جذب بدنتان خواهد شد.

      4. کمک به رشد بهتر جنین

یکی دیگر از خواص بی نظیر شکر جدید در دوران بارداری، کمک به رشد بهتر جنین است. از آنجایی که با استفاده از این شکر طبیعی بسیاری از اندام های بدن شما تحت تاثیر قرار می گیرند، خونرسانی و تغذیه رسانی به جنین بهتر انجام می شود. در نتیجه جنین به خوبی رشد می کند.

      5. جلوگیری از کم خونی

شکر خرما بهترین شکر برای شما است. زیرا باعث ازدیاد خون بدن شما می شود. علاوه بر آن از بروز مشکلاتی نظیر کم خونی و فقر آهن در بدن شما جلوگیری می کند. به همین دلیل می توان گفت استفاده از این شکر، برای بدن شما و جنینی که در شکم خود دارید، بسیار سودمند و ارزشمند است.

      6. کمک به حفظ زیبایی و سلامت پوست و مو

از دیگر خواص استفاده از شکر جدید برای بدن شما، کمک به زیبایی و سلامت پوست و مو است. همانطور که میدانید یکی از شایع ترین مشکلات دوران بارداری، ریزش مو و بروز لک های پوستی است. با استفاده از این محصول پوست و موی خود را تقویت کنید و زیبایی خود را در دوران بارداری حفظ کنید.

      7. جلوگیری از چاقی و اضافه وزن

مصرف شکر جدید کالری بالایی به بدن شما نمی رساند. همچنین باعث تجمع گلوکز در بدنتان نمی شود. به همین منظور شما می توانید از این محصول استفاده کنید بدون آنکه ترس از چاق شدن و اضافه وزن داشته باشید.

      8. جلوگیری از بیماری های شایع دوران بارداری مثل دیابت

از دیگر خواص استفاده از شکر جدید این است که از ابتلا به بسیاری از بیماری های دوران بارداری جلوگیری می کند. دیابت که یکی از شایع ترین مشکلات دوران بارداری است، به شدت سلامت بدن مادر و جنین را به خطر می اندازد. بنابراین مصرف این شکر مانع ابتلا به بیماری های مختلف می شود. همچنین به سلامت قلب و عروق کمک زیادی می کند.

چگونه از شکر جدید در دوران بارداری استفاده کنیم؟

اگر می خواهید بدانید روش استفاده از شکر جدید در دوران بارداری چگونه است، این دیگر به ذائقه شما بستگی دارد. در صورتی که شما استفاده از کوکی، شیرینی و کیک ها را دوست دارید، می توانید آنها را به صورت خانگی تهیه کنید و در هنگام پخت به جای استفاده از شکر سفید، شکر خرما بریزید. حتی می توانید به معجون ها و نوشیدنی های خود این شکر را اضافه کنید. همچنین می توانید شکر جدید را روی فرنی، شیربرنج و یا دسرهای خودتان بریزید و میل کنید.

کلام آخر

شکر خرما محصولی ارگانیک و طبیعی است که از خرما به دست می آید. اگر باردار هستید، استفاده از این محصول را به شما پیشنهاد می دهیم. زیرا این شکر دارای فواید بسیار زیادی برای بدن شما است که هم به سلامت خودتان و هم جنین تان کمک زیادی می کند. به خاطر داشته باشید سلامت و بالا بردن کیفیت تغذیه در دوران بارداری اهمیت زیادی دارد. پس با خرید شکر خرما و استفاده از آن دوران بارداری خوبی را سپری کنید.

((لازم به ذکر است قبل از مصرف، حتما با پزشک خود مشورت کنید.))

  ثبت کسب و کار