در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

خدمات کترینگ چیست و چه انواعی دارد

جمعه ۱۹ اردیبهشت ۹۹ آشپزی و شیرینی پزی
  • تصویر شماره خدمات کترینگ چیست و چه انواعی دارد

با توجه به تنوع غذا و مکان های مختلفی که عمل سرو در آنجا انجام می شود، امروزه به زبان انگلیسی به تهیه غذا کترینگ گفته می شود و به عرضه نمونه های مختلفی از غذا به همراه نوشیدنی های دلچسب، خدمات کترینگ می گویند که هر کدام از انواع کترینگ، متناسب با نیاز مصرف کنندگان می توانند شرایط خاصی داشته باشند، به این معنی که محل سرو غذا مهمترین فاکتور اصلی در انتخاب مواد اولیه طبخ غذا، نوع نوشیدنی و دیگر دورچین های غذا خواهد بود.

انواع کترینگ

اگر چه کترینگ به معنای تهیه غذا و آماده سازی انواع نوشیدنی می باشد، اما در حقیقت کترینگ اصطلاحی است که بیشتر به تهیه غذا به میزان زیاد، جهت پذیرایی در رویدادهای اجتماعی گفته می شود. مهمترین تفاوتی که میان مراکز تهیه کترینگ غذا با رستوران ها وجود دارد این است که مراکز کترینگ عموما خدمات کترینگ را برای پذیرایی از مسافران هواپیمایی، مسافران زمینی مانند قطار، بیمارستان ها و ارگان های دولتی و خصوصی و همچنین مجالس ارائه می دهند در صورتی که رستوران ها میزان غذای کمی را تنها به اندازه ظرفیت سالن خود تهیه می کنند. پس با این وجود انواع کترینگ را می توانیم در مواردی مانند:

- کترینگ مسافرتی مثل کترینگ هوایی، کترینگ زمینی، کترینگ ریلی، کترینگ قطاری 
- کترینگ بیمارستانی
- کترینگ مجلسی مثل کترینگ عروسی، کترینگ مجالس ترحیم، کترینگ مراسم عقد، کترینگ تالار عروسی، کترینگ تولد
- کترینگ شرکتی و کترینگ ادارات
- کترینگ غذاهای رژیمی مثل کترینگ باشگاه های ورزشی
- کترینگ کلاسیک
- کترینگ فارسی
- کترینگ فست فودی و... دسته بندی کنیم.

بهترین خدمات کترینگ

اگر چه در هر شرایط مکانی و زمانی امکان استفاده از خدمات کترینگ وجود دارد، اما بهترین خدمات کترینگ با فوق العاده ترین نحوه پذیرایی تنها برای مجالس عروسی، مراسم تولد و دیگر مراسم ها و گردهمایی هایی مانند سمینارها، جشنواره ها و... قابل اجرا می باشد. این روزها مردم بیشتر از هر زمان دیگری سعی می کنند مجلل ترین خدمات کترینگ را برای مجالس عروسی به کار بگیرند؛ زیرا آنچه که در مراسم عروسی و دیگر جشن ها مهمترین بخش خدمات و تشریفات عروسی را در بر می گیرد کترینگ عروسی خصوصا کترینگ تالار عروسی به صورت دیس پرس و سلف سرویس می باشد. البته در کنار تهیه غذای مجالس به صورت غذای فرنگی و غذای ایرانی خدماتی نظیر:

  • تهیه پیش غذا مانند فینگر فودها ی آسیایی و چینی
  • تهیه دسرها و سالادها
  • اردورهای مدیترانه ای
  • تهیه انواع نوشیدنی
  • تهیه انواع دورچین های غذا
  • دیزاین غذا و طراحی میزهای پذیرایی

و... می تواند جزو خدمات کترینگ قرار بگیرد.

بهترین کترینگ مجالس

همانطور که گفته شد میان کترینگ کلاسیک و کترینگ فست فودی که غالبا جزو کترینگ مجالس به شمار می آیند با کیفیت ترین و کامل ترین کترینگ مجالس تنها کترینگ کلاسیک است که از میان آنها می توان به انواع چلو کباب، زرشک پلو با مرغ، انواع خورشت ها و....اشاره نمود،  به همین دلیل گرم بودن غذا، خنک بودن نوشیدنی ها و مرغوبیت مواد اولیه از اهمیت بالایی برخوردار است. البته تنوع غذا و دیزاین غذا به همراه چیدمان میزها و همچنین نحوه پذیرایی غذا هم جزو مهمترین خدمات کترینگ به حساب می آید. اما  نباید از مدیریت آشپزخانه و رسیدگی به میزهای پذیرایی هم در ارائه دادن خدمات کترینگ مجالس چشم پوشی کرد.

لوکس ترین کترینگ مجالس

این روزها با توجه به لاکچری بودن خدمات تشریفات عروسی، بیشتر موسسات خدمات تشریفات مجالس سعی می کنند برای مجلل کردن پذیرایی و با شکوه جلوه دادن مراسم های شادی علاوه بر کترینگ کلاسیک، نمونه هایی از کترینگ فست فودی مانند انواع پیتزا لقمه ها، پاستاها، نمونه های خوشمزه ای از برگرها، مرغ سوخاری و... را در قسمتی از میزهای پذیرایی جای دهند. البته فراموش نکنید که در تهیه و سفارش هر نوع کترینگی قبل از  تنوع  غذا حتما به مواردی از قبیل:

  • ایمنی غذاها
  • کیفیت بالا
  • حفظ ارزش غذایی
  • طعم خوراکی ها
  • رعایت بهداشت
  • رعایت استانداردهای طبخ غذا
  • نحوه پذیرایی

و  از همه مهمتر قیمت کترینگ توجه داشته باشید.

ویژگی بهترین کترینگ برای مجالس

اگر چه تنوع غذا و بالا بودن کیفیت در کترینگ حائز اهمیت است اما در سفارش کترینگ مجالس حتما فرهنگ غذایی قومیت های مختلف و تنوع ذائقه ها را در نظر بگیرید. همیشه سعی کنید در تهیه کترینگ، غذایی را انتخاب کنید که عموم مردم به خوردن آن علاقه دارند. حتما به ظروف پذیرایی توجه داشته باشید؛ زیرا تزئینات، تمیزی و لوکس بودن ظروف غذا می تواند تاثیر زیادی را بر روی جلب رضایت میهمانان داشته باشد. قرار دادن میوه و شیرینی در کنار کترینگ جلوه دلنشین تری را به مخاطبین القاء می دهد و از مهمتر سعی کنید نحوه پذیرایی با نوع کترینگ مجالس هماهنگی داشته باشد یعنی اگر پذیرایی شما به صورت دیس پرس است بدون شک بالا بودن تنوع کترینگ نمی تواند انتخاب خوبی باشد. در پذیرایی به شکل سلف سرویس حتما به دیزاین کترینگ توسط گل آرایی و شمع آرایی اهمیت دهید تا بتوانید خدمات بهتری را در اجرای کترینگ به کار بگیرید.

  ثبت کسب و کار