در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

انواع بیمه واردات و صادرات

چهارشنبه ۲۴ خرداد ۲ تجارت
  • تصویر شماره انواع بیمه واردات و صادرات

انواع بیمه واردات / صادرات برای هر تجارتی لازم است. هدف اصلی از تجارت این است که کالاهای مختلف را معامله کنیم تا به سود برسیم. اگر کالاهای تجاری قبل از رسیدن به مقصد گم یا سرقت شوند نمی‌توانیم به این هدف برسیم. متأسفانه، تجار با‌تجربه و یا تجار تازه‌کار اغلب این واقعیت اساسی را فراموش کرده و خسارت زیادی را پرداخت می‌کنند. وقتی برای واردات یا محموله صادراتی خود بیمه را پرداخت نکنید، در واقع خود را برای یک فاجعه آماده می‌کنید.

 

دلایل بیمه کالاهای صادرات و واردات

حتی اگر بسیاری از بازرگانان، هزینه بیمه را بسیار بالا بدانند، ولی حوزه تجارت صادرات واردات مزایا و موارد خاصی را دربر میگیرد که در هیچ جای دیگری وجود ندارد و داشتن بیمه، ضرورتی برای کاهش ضرر می‌باشد:

1. بندهای با مسئولیت محدود

شرکت‌های خدماتی که حمل‌ونقل هوایی و اقیانوسی را انجام می‌دهند، محموله شما را در حین حمل‌ونقل به طور گسترده پوشش نمی‌دهند. مهمتر از همه اینکه آنها بلایای طبیعی را نیز پوشش نمی‌دهند. بعلاوه، در مورد شرایطی که واقعاً باید امنیت بار را قبول کنند، مسئولیت محدودی دارند و به این معنی است که حتی اگر بخواهید به شما خسارت پرداخت کنند، هزینه‌ای که ارزش کامل محموله شما باشد را دریافت نمی‌کنید. برای جلوگیری از پرداخت هزینه  در صورت ضرر، تهیه پوشش بیمه برای محموله‌ها بسیار ارزان‌تر و راحت‌تر است پس بهتر است که از انواع بیمه برای کالاهای خود استفاده کنید.

2. الزام اجباری

در برخی موارد، به عنوان مثال حمل‌ونقل CIF، برای شما به عنوان فروشنده الزام قانونی است که بیمه‌نامه صادرات کالا را تهیه کنید. این بدان معنی است که اگر شما در چنین شرایطی کار می‌کنید، عدم رعایت چنین قانونی، می‌تواند منجر به نبرد قانونی یا حتی از دست دادن معامله و همچنین مشتری برای شما شود. توجه داشته باشید که به محض بارگیری کالا در کشتی یا هواپیما، قیمت CIF و نوع امنیت کالا به خریدار انتقال داده می‌شود و هرگونه نقض شرایط آن، خطرات و خساراتی را به عنوان تامین‌کننده به شما بازمی‌گرداند.

3. کنترل اضافی

در حالی که صادرکننده یک محموله ممکن است ادعا کند که بیمه بار وارداتی را گرفته و هزینه آن را پرداخت کرده است، اما بهترین راه برای کنترل کامل، میزان مسئولیت‌پذیری بیمه‌ی مورد نظر است. با این کار می توانید اطمینان حاصل کنید که ارزیابی کالاها به درستی انجام شده و شرایط بیمه واقعاً مناسب است.

4. میانگین عمومی

سرعت آزاد شدن کالا ممکن است به این بستگی داشته باشد که هزینه‌ی بیمه‌ی کالاهای صادراتی را پرداخت کرده باشید. میانگین عمومی شرط می‌کند که در صورت ضرر و زیان، دو طرف معامله ضرر را به طور مساوی تقسیم می‌کنند. اخذ این نوع بیمه به معنای این است که شرکت بیمه شما این ضرر را مرتکب شده و رهاسازی سریع کالاهای شما را تضمین می‌کند.

 

انواع بیمه باربری صادرات / واردات

با توجه به  نکات  ذکر شده، در واقع بسیار مهم است که برای محموله واردات / صادرات خود بیمه‌نامه تهیه کنید. اما چه نوع پوشش‌های بیمه‌ای برای ارائه این مزایا وجود دارد؟ بیایید نگاهی به تعدادی از گزینه‌های اصلی بیمه بیندازیم:

 

  1- بیمه اعتبار صادرات

در صورت عدم توانایی پرداخت مشتری برای کالاها، این نوع سیاست به شما کمک می‌کند.این سیاست فوق‌العاده مردمی تضمین می‌کند که شما مجبور نیستید بخاطر ترس از شکست خوردن، از سودهای این تجارت لذت نبرید. این یک بالشتک را فراهم می‌کند که هنگام بدترین حالت، پشت آن بایستید و بلند شوید.

بیمه اعتبار صادرات این فرصت را به شما می‌دهد تا با ارائه اطلاعاتی در مورد سوابق اعتبار خریدار و گزارش تاریخچه مالی عمومی‌، از شرایط بالقوه خطرناک جلوگیری کنید. بنابراین بیمه‌گر متعهد می‌شود که خریدار را توصیه کرده و توانایی وی را در پرداخت تأیید کند. در موارد نادری که معامله با مشکل مواجه شود، بیمه‌گر در صورت ضرر بین 80 تا 90٪ از کل مبلغ بدهی را پرداخت می‌کند.

 2- بیمه ی دریایی

برخلاف مفهوم این نام، بیمه دریایی کالاهای صادراتی، فقط به محموله‌هایی که از طریق دریا حمل می‌شوند محدود نمی‌شود. این بدین معنی است که از لحظه ترک کالا از دست تأمین‌کننده تا جایی که به خریدار تحویل داده می‌شود، پوششی برای کالاها فراهم می‌کند.

با انتقال محموله از کارخانه به محل ذخیره‌سازی برای ارسال وهمچنین حمل‌ونقل انتخابی، تا دریافت خریدار ، موارد زیادی وجود دارد که می‌تواند بین این دو نقطه اشتباه باشد. این بهترین نوع بیمه بار برای مراقبت از تمام این ترمینال‌ها و اطمینان از تحویل سالم کالا به مشتری است.

 3- بیمه ریسک سیاسی

یکی از انواع بیمه است و برای بازرگانانی است که با اقتصادهای نوظهور سروکار دارند. این کشورها معمولاً بسیار مستعد دخالت مقامات دولتی هستند که می‌تواند منجر به مصادره کالا یا عدم پرداخت هزینه برای آنها شود. اینگونه دولتها ناخواسته قوانینی را تصویب می‌کنند که ممکن است منجر به مسدود کردن کانالهای عادی انتقال پول به خارج از کشور یا حتی مصادره دارایی‌های تجاری شود.

این بیمه خطرات ناشی از بی‌ثباتی سیاسی از جمله جنگ، آشوب را که ممکن است منجر به ضرر و زیان شود پوشش می‌دهد. بیمه‌نامه ریسک سیاسی از اهمیت فوق‌العاده ای برخوردار است زیرا این اقتصادهای نوظهور، بازارهای مناسب و اقتصادی را برای تجارت ارائه می‌دهند، با این وجود افراد تجار به دلیل خطرات ذاتی مرتبط با آنها از آنها دوری می‌کنند. بیمه ریسک سیاسی این امکان را فراهم می‌کند تا ضمن بررسی این فرصت‌ها بدون هیچ خطری پایگاه‌های خود را پوشش دهید.

4- مسئولیت محصول بین المللی

چه اتفاقی می‌افتد که کالاهایی که به مقصد تجاری خود حمل می‌کنید مطابق با الزامات قانونی محلی نباشند یا در واقع معیوب باشند؟ ساده است، یا شما ضرر می‌کنید یا از طریق بیمه مسئولیت محصول بین‌المللی سرمایه خود را بازیابی می‌کنید.

با این حال، این پوشش در مورد بازرگانانی که در انجام تکالیف خود کوتاهی کرده و در این وضعیت قرار گرفته‌اند، صدق نمی‌کند. این فقط زمانی قابل اجرا است که تمام احتیاط را انجام داده و معامله‌ای مسلح به اطلاعات را آغاز کرده باشید اما در جایی از مسیر جزئیات سیاست تغییر پیدا کرده است و اکنون کالاهای شما دیگر نمی‌توانند در کشور مقصد پذیرفته شوند.

رعایت کلیه الزامات ضروری است تا اطمینان حاصل شود که در صورت وقوع چنین فاجعه‌ای برای شما، می‌توانید ثابت کنید که تمام تلاش خود را انجام داده‌اید و این عارضه تنها پس از ساز و کارهای معامله بوجود آمده است.  این تنها راه تضمین خسارت از این نوع بیمه است.

  5- بیمه تبدیل ارز

عامل عمده‌ای که گاها موجب ضرر و زیان بزرگی برای تجار بین‌المللی می‌شود، ضرر تبدیل ارز است. شرایطی که ممکن است هنگام آغاز یک معامله در جریان بوده باشد کاملاً تغییر کند و شما را در اوج ناامیدی رها کند. این شکل از بیمه در برابر هرگونه خسارتی که ممکن است ناشی از تأثیر منفی حرکت ارز باشد را کاهش می‌دهد.

انواع بیمه بسیار ضروری هستند، زیرا هیچ راهی برای پیش‌بینی عملکرد آینده هر ارز وجود ندارد و کوچکترین ماشه می‌تواند منجر به یک تغییر بزرگ و غیرمنتظره شود که ضرر زیادی را به یک معامله‌گر بین‌المللی وارد می‌کند.

 

ملاحظات مهم بیمه

    نوع پوشش بیمه‌ای که انجام می‌دهید به اولویت شخصی شما بستگی دارد. بسیاری از صاحبان مشاغل تصمیم می‌گیرند 110٪ از ارزش کل معامله را درخواست کنند. این مقدار شامل همه موارد از جمله هزینه‌های حمل‌ونقل  و هزینه‌های بیمه می‌شود و شامل 10٪ اضافی برای تأمین وقت تلف شده و هرگونه هزینه‌ای است که ممکن است ناشی از بهم خوردن معامله باشد. این جزئیات را رها نکنید زیرا ممکن است بسیار سنگین باشد زیرا  بیمه‌ی انتخاب شده فقط جبران خسارت ناچیزی را ارائه می‌دهد و یا اینکه ممکن است این کار ماه‌ها به طول انجامد.

 در شرایط فروش برای بیشتر معاملات، مسئولیت تأمین‌کننده بعد از رسیدن کالاها به خریدار به پایان می‌رسد. در برخی موارد، خریدار می‌پذیرد که به محض ورود کالا، هزینه آن را پرداخت کند. این کار شما را به عنوان تأمین‌کننده آسان می‌کند و می‌تواند به این معنی باشد که خریدار به بیمه احتیاج دارد. اما در صورت حمل بار به صورت حساب باز، این شما هستید که می‌توانید برای تأمین امنیت کالا و پوشش مناسب خطرات خود، از بیمه استفاده کنید. به محض رسیدن محموله و دستکاری نکردن در شواهد برای اطمینان از تسویه دعوی، حتماً به مشتری اطلاع دهید که مسئولیت خود  را در گزارش خسارات اعلام  می‌کند.

 اینگونه نیست که تأمین‌کننده باید همیشه هزینه بیمه‌نامه را پرداخت کند. شما می‌توانید در این مورد با مشتری خود مذاکره کنید زیرا آنها گاهی موافقت می‌کنند هزینه را تأمین کنند. بسته به تأثیر این پوشش و سایر عواملی که هر یک از طرفین در نظر می‌گیرند، می‌توان راهی برای تقسیم هزینه‌ها  یافت.

    اسناد مهمی وجود دارد که باید برای کل مدت معامله تهیه و نگهداری شود. این موارد  به عنوان شواهد در صورت نیاز مفید خواهد بود.

 

اسناد مهم بیمه

در حالی که انواع مختلفی از اسناد بیمه در بیمه‌نامه صادرات و واردات وجود دارد، موارد زیر مهمترین موارد است:

 

    بیمه‌نامه : این شامل شرایط و ضوابطی است که در آن قرارداد بیمه اجرا می‌شود.

یادداشت بروکر: این سندی است که شما به عنوان دلیل برداشته شدن یکی از قوانین، هنگام انتظار برای پردازش، گواهی دریافت می‌کنید.

    گواهی بیمه:  به عنوان اثبات وجود بیمه بار برای واردات یا صادرات شما است.

 

شریک حرفه‌ای‌ها

وقتی صحبت از تجارت می‌شود، میزان تلاش و ورودی مالی شما برای شرکت ممکن است با یک ضربه از یک منبع غیرمنتظره از بین برود. این موضوع باعث می‌شود که با یک متخصص که شما را در این منطقه پر خطر راهنمایی می‌کند، مشارکت داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که تا حد امکان از انواع خطرها جلوگیری می‌کنید، او می‌تواند به شما در مورد نوع بیمه تجارت برای محموله‌های مختلف که به بهترین وجه مناسب تجارت شما است، توصیه  و راهنمایی کند.

 سایت بازار فرصتی بی‌نظیربرای جلوگیری از این خطرات را  تا حد ممکن فراهم می‌کند. Exkala  مجهز به سالها تجربه و دانش عمیق در تجارت صادرات واردات، دستیابی به اطلاعات مربوط به بیمه و ملاحظات اساسی دیگر را برای اطمینان از موفقیت شما آسان می‌کند.

 سایت بازار این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا شرکای تجاری مناسب را پیدا کرده و با اطمینان کامل در یک محیط امن کار کنید. اجازه دهید سایت بازار به شما تجربه و اعتماد به نفس برای ایجاد تجارت را اعطا کند.

  ثبت کسب و کار