در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

استراتژی ها و برنامه ها در بازاریابی چه تفاوتی با هم دارند

دوشنبه ۲۹ خرداد ۲ کسب و کار
  • تصویر شماره استراتژی ها و برنامه ها در بازاریابی چه تفاوتی با هم دارند

جالب است بدانید تشخیص ندادن تفاوت میان استراتژی بازاریابی و پلان بازاریابی در میان بسیاری از افراد امری غیرمعمول نیست. بنابراین در این مقاله سعی کرده ایم با ساده ترین راه به توضیح تفاوت میان این دو عنصر مهم و کلیدی در هر کسب و کاری بپردازیم و تمایز این دو را از یکدیگر آشکار سازیم.

استراتژی بازاریابی

استراتژی بازاریابی در واقع توضیح اهدافی است که شما برای دستیابی به تلاش های بازاریابی خود نیاز دارید. با این اوصاف می توان گفت استراتژی بازاریابی شما به واسطه اهداف کسب و کارتان شکل می گیرد. پس در این میان اهداف کسب و کار شما و استراتژی بازاریابی شما باید با هم همخوانی لازم را داشته باشند و در واقع همسوی با یکدیگر پیش بروند

برنامه بازاریابی شما این است که چگونه می خواهید به اهداف بازاریابی دست پیدا کنید. این استراتژی برای شما به عنوان یک نقشه راه است که شما را از یک نقطه به دیگری هدایت می کند. مسئله این است که اکثر مردم سعی می کنند بدون اینکه ابتدا بدانند "چه هدفی" دارند و "چگونه" باید به آن اهداف دست پیدا کنند، مراحل بازاریابی خود را شروع می کنند.

اما لازم است بدانید قبل از ایجاد هر طرح و برنامه ای برای بازاریابی خدمات یا محصولات خود در واقع شما زمان و هزینه های بسیاری از از دست خواهید داد که در نهایت به نتیجه دلخواه نیز نخواهید رسید. هنگامی که در مسیر بازاریابی قدم می گذارید، باید همیشه هدفی را مشخص کنید و سپس به چگونگی آن بپردازید. اما اگر بخواهید برای تشخیص تفاوت استراتژی بازاریابی و پلان بازاریابی یک جمله از این مقاله را بخاطر داشته باشید، آن این است: "استراتژی تفکر و هدف گذاری است و برنامه ریزی نحوه انجام کار است." در اینجا می خواهیم مثالی را برایتان بیاوریم که با هم استفاده کردن هر دو عنصر مهم درکسب و کار یعنی استراتژی بازاریابی و پلان بازاریابی را به خوبی متوجه شوید:

هدف : به دست آوردن سطح گسترده تری از بازار

استراتژی بازاریابی : معرفی محصولات و خدمات خود به بخش های جدید بازار

پلان بازاریابی : ایجاد یک کمپین بازاریابی که به شناسایی بخش های جدید بازار و تمرکز روی این بخش ها دت یابد.

فرمول موفقیت آمیزی که می تواند برای توضیح اهمیت استراتژی بازاریابی و برنامه ریزی بازاریابی مورد استفاده قرار گیرد به شرح زیر است:

استراتژی بازاریابی ---> طرح بازاریابی ---> پیاده سازی = موفقیت

  • استراتژی بازاریابی شما شامل مواردی است که در این بخش به برخی از این موارد می پردازیم : "چه کارهایی" باید انجام شود. اطلاع رسانی به مشتریان درباره محصول یا خدماتی که به آن ها ارائه می دهید. اطلاع رسانی به مصرف کنندگان در زمینه وجه تمایز شما با دیگران در بازار رقابت.
  • طرح بازاریابی شما نیز شامل مواردی از این قبیل خواهد بود : "چگونه" این کار را باید انجام داد. ایجاد کمپین های تبلیغاتی برای دستیابی به اهداف مورد نظر شما در استراتژی بازاریابی تان.
  • و اما پیاده سازی شما نیز شامل مواردی است همچون: اقدام برای دستیابی به موارد مشخص شده در استراتژی بازاریابی و پلان بازاریابی.
  • اگر شما در حال آماده سازی استراتژی بازاریابی و پلان بازاریابی خود برای طرح کسب و کار خود هستید، لازم است بدانید اجزایی وجود دارد که باید در هر بخش قرار بگیرند، اجزایی همچون:

 

اجزای طرح و پلان بازاریابی شما

  • خلاصه اجرایی - خلاصه ای بسیار مفید و عالی از طرح بازاريابي شما
  • چالش شما - شرح مختصری از محصولات یا خدماتتان برای فروش در بازار و همچنین خلاصه ای از اهداف مورد نظرتان در استراتژی بازاریابی شما
  • تحلیل وضعیت - این بخش باید موارد زیر را شامل شود:
  • اهداف
  • تمرکز
  • فرهنگ
  • نقاط قوت
  • نقاط ضعف
  • سهم بازار

تجزیه و تحلیل مشتری شما

چه تعداد مشتری را می خواهید به دست آورید؟ آنها چه نوع مشتری هستند؟ چه مواردی برایشان مهم و حائزاهمیت خواهد بود؟ فرایند تصمیم گیری آنها چگونه است؟ چه مشتریانی به محصولات یا خدماتی که شما ارائه می دهید اهمیت ویژه ای داده و به دنبال آن ها هستند؟

شناسایی 4 عنصر اصلی

 اهمیت به شناخت خدمات یا محصولات، قیمت و نحوه قیمت گذاری صحیح، توزیع و عرضه کالا یا خدمات به شیوه های صحیح و همچنین انتخاب مکان و محل درست برای بازاریابی و توزیع محصولات یا خدمات شما

 

خلاصه

خلاصه ای از همه موارد فوق و نحوه استفاده از این اطلاعات برای دستیابی به اهدافی که در استراتژی بازاریابی خود مشخص کرده اید، لازم است. همانطور که می بینید استراتژی بازاریابی شما با برنامه بازاریابی تان هم جهت و همسو خواهند بود. بدون این دو عنصر کلیدی، شما متوجه خواهید شد که نه تنها زمان، انرژی و هزینه های بسیاری را هدر می دهید، بلکه در مسیر بازاریابی کسب و کار خود دچار سردرگمی خواهید شد. فراموش نکنید که در صورت راه اندازی کمپین بازاریابی می توانید راه های درست و اشتباه را در مسیر خود بیابید و از این طریق بدانید چه کاری صحیح و چه کاری نادرست است. از طرفی دیگر این اطلاعات به دست آمده از طریق کمپین بازاریابی شما، می تواند راهنمای خوبی برای بازاریابی های شما در آینده باشد.

  ثبت کسب و کار