در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

نحوه آماده سازی خاک برای کاشت نهال

پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۹۹ کشاورزی و باغداری
  • تصویر شماره نحوه آماده سازی خاک برای کاشت نهال

قبل از اینکه نهال یا بذر خود را بکارید باید خاک را آماده کنید. مانند مراحل کاشت محصول، خاک شما نیز باید مراحلی را بگذراند تا بتوان یک گیاه را درون آن بکارید. نحوه آماده سازی خاک، سخت نیست اما به دقت و صبر نیاز دارد. در ادامه مطلب چند مورد از مهمترین مراحل آماده سازی خاک برای کاشت را به شما عزیزان ارائه می دهیم.

چگونگی آماده سازی خاک برای کاشت

1. خاک مناسب را پیدا کنید

در حین خرید خاک به یاد داشته باشید، یک خاک سالم و غنی شده دارای فسفر، پتاسیم و نیتروژن است. هر گیاهی برای رشد به آماده سازی خاک برای کاشت احتیاج دارد و برخی از گیاهان نیازمند فسسفر بیشتری هستند. در نتیجه انتخاب خاک مناسب نیز به مدل گیاه شما هم بستگی دارد. قبل از خرید NPK روی خاک را چک کنید بعد برای خرید اقدام کنید.

2. بهترین کود را انتخاب کنید

کودهای متعددی و متنوعی در بازار موجود است. بهترین کودهای کشاورزی، کودهای ارگانیک هستند که آسیبی به خاک نمی زنند. اما پینشهاد ما این است که از کودهایی استفاده کنید که در بین کشاورزان مشهور بوده و امتحان خود را پس داده اند.

3. عناصر مفید به خاک اضافه کنید

برخی از عناصر و مواد آلی هستند که درون خاک وجود ندارند و شما باید آنها را به خاک اضافه کنید. مهمترین آنها آهن، مس، منگنز، مولیبدن و روی است. این مواد مغذی بوده و به بهداشت و فقر خاک کمک می کند. این مواد بیشتر در ماسه سبز، غذای دریایی خرچنگ یا آزومیت دیده می شود که با اضافه کردن این ها به خاک، می توانید رشد گیاه را چندین برابر کنید.

4. خاک را بهم بزنید

زمانی که این موارد را به خاک اضافه کردید، باید خاک را با آنها مخلوط کنید. اینکه فقط مواد مغذی یا کود را روی خاک بریزید کافی نبوده و حداقل موجب شده گیاه به راحتی رشد نکند. در واقع خاک را سنگین تر کرده و جوانه زدن و رشد کردن برای گیاه سخت می شود. در نتیجه حتما با چنگال های کشاورزی زمین را بهم بزنید و زمین را بیل بزنید.

5. PH خاک را چک کنید

آخرین مرحله ای که به شما در آماده سازی خاک برای کاشت کمک می کند، بررسی پی-هاش است. سعی کنید به قلیایی شدن خاک کمک کنید و اجازه دهید به بهترین PH ممکن برسد. به یاد داشته باشید همان اول پی-هاش به دست نمی آید بلکه بعد از بهم زدن خاک و مخلوط شدن آنها با یکدیگر حاصل می شود.

نتیجه گیری

در آماده سازی خاک برای کاشت، حتما مراحل بالا را در نظر داشته باشید. نیازی نیست همه موارد را به ترتیب انجام دهید. همین که آهسته و پیوسته پیش بروید و تقویت خاک کمک کنید کافی است. خاک را با مواد مغذی کامل بهم بزنید و اجازه دهید خاک به طور یکسان از مواد آلی و غنی بهره ببرد.

  ثبت کسب و کار