در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

مزیت و تاثیر هوش مصنوعی در کشاورزی

جمعه ۲۶ اردیبهشت ۹۹ کشاورزی و باغداری
  • تصویر شماره مزیت و تاثیر هوش مصنوعی در کشاورزی

این روزها هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) بر تمام بعد زندگی انسان تاثیر گذاشته است. کشاورزی و هوش مصنوعی نیز دست به دست هم داده اند و پیشرفت های عظیمی ایجاد کرده و به بهره وری بیشتر کمک کرده اند. تاثیر هوش مصنوعی در کشاورزی، باعث شده چالش و روش های سنتی از میان برداشته شود و این صنعت به ماشینی شدن روی آورد. به همین ترتیب، فرایند هوش مصنوعی در حال کمک به کشاورزان بوده و در حال کاهش اثرات خصمانه محیط است.

همچنین این پروسه نحوه تولید مواد غذایی را تغییر داده و میزان انتشار گازهای گلخانه ای بخش کشاورزی را تا 20٪ کاهش داده است. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با مزیت و تاثیر هوش مصنوعی در کشاورزی آشنا کنیم.

مزیت اجرا و تاثیر هوش مصنوعی در کشاورزی

تاثیر هوش مصنوعی در کشاورزی بسیار گسترده بوده و بر تمام جوانب این صنعت اثر گذاشته است. کشاورزی هوشمند به کشاورزان کمک می کند تا دید عمیق تری نسبت به دما، بارش، سرعت باد و تابش خورشید داشته باشند. این روند باعث شده کشاورزان به بهترین نحو موقعیت محصولات خود را تجزیه و تحلیل کنند و در انتها محصولات پر ثمره تولید کنند.

 - هوش مصنوعی یا همان AI راه های کارآمدتری برای تولید، برداشت و فروش محصولات ضروری فراهم می کند.

- با اجرای هوش مصنوعی در کشاورزی می توان محصولات معیوب را به محصولات زراعی سالم تر تبدیل کرد.

- رشد فناوری این هوش باعث تقویت مشاغل مبتنی بر محصولات کشاورزی می شود.

- هوش مصنوعی در برنامه هایی مانند تنظیم خودکار دستگاه ها برای پیش بینی هوا یا شناسایی انواع آفات مورد استفاده قرار می گیرد.

- هوش مصنوعی شیوه های مدیریت محصول را بهبود بخشیده و به بسیاری از مشاغل کمک می کند تا بر الگوریتم هایی که در کشاورزی مفید هستند سرمایه گذاری کنند.

- به وسیله AI امکان حل چالش های کشاورزان از جمله تغییر آب و هوا، آلودگی آفات و علف های هرز که باعث کاهش بازده می شود، وجود خواهد داشت.

نظارت بر سلامت محصولات زراعی و خاک

یکی از مهمترین تاثیر هوش مصنوعی در کشاورزی، نظارت و مدیریت صحیح است. این روزها استفاده از نیروی کار تمام وقت سخت و هزینه بر است. در نتیجه می توان به جای نیروی کار، قسمتی از پروسه را به هوش مصنوعی سپرد و نقص های احتمالی را به وسیله آن بررسی کرد. برای مثال استفاده از هوش مصنوعی روشی کارآمد برای انجام یا نظارت بر شناسایی نقایص و کمبودهای مواد مغذی موجود در خاک است. نرم افزار و برنامه های متعددی وجود دارد که به شما این امکان را می دهد تا از راه دور زمین زراعی خود را بررسی کنید. چنین برنامه های کاربردی با قابلیت هوش مصنوعی در درک نقایص خاک، آفات گیاهی و بیماری ها بسیار حرفه ای رفتار می کنند. پس تا اینجا با تاثیر هوش مصنوعی در کشاورزی آشنا شده اید و متوجه شدید این فرایند چطور باعث پیشرفت این صنعت شده و بر عوامل کشاورزی اثر می گذارد.

  ثبت کسب و کار