در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

آموزش کاشت درخت سیب در مزرعه

شنبه ۹ فروردین ۹۹ کشاورزی و باغداری
  • تصویر شماره آموزش کاشت درخت سیب در مزرعه

سیب یکی از پرطرفدارترین میوه ها در سراسر جهان است. کاشت درخت سیب در مزرعه سخت نیست و حتی بعد از ثمره دادن می توان آن را مدت ها در انباری نگهداری کرد. میوه سیب مدل های مختلفی دارد که سیب ترش و سیب سرخ از معروف ترین آنها به ویژه در ایران است. درخت سیب نسبتا کوتاه است و میوه بر روی شاخ های بودن تیغ رشد می کند. اگر می خواهید کاشتن درخت سیب را بدانید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

آموزش کاشت درخت سیب در مزرعه

بهترین زمان برای کاشت درخت سیب

به یاد داشته باشید هر مدل سیب در منطقه ای خاص رشد می کند و نمی توان برای تمام سیب ها یک مدل کاشت را در نظر گرفت. پس باید به دنبال کاشت درخت سیبی باشید که در منطقه زندگی شما به راحتی رشد می کنند. بهترین فصل برای کاشت درخت سیب در مزرعه، فصل بهار است. بنابراین در ابتدای امر، در فصل بهار، با خرید نهال درخت سیب، نهال این میوه را پیدا کرده و آن را در خاک مناسب بکارید.

از آنجایی که سیب، بیشتر در خاک گرم رشد می کند، با زمستان میانه خوبی ندارد. اما اگر قصد دارید نهال درخت سیب را در فصل زمستان بکارید باید از قبل خاک را تا حدودی گرم کنید و بعد نهال را بکارید. اگر اصراری برای کاشت درخت سیب در فصل زمستان دارید، پاییز نیز گزینه بهتری است. زیرا سیب میوه ای است که در مقابل سرما و یخ زدگی واکنش نشان می دهد و از بین می رود.

نحوه کاشت درخت سیب در مزرعه

بهترین خاک برای کاشن درخت سیب، خاک هایی با بافت سبک و متوسط است. زیرا فضای بهتری را برای رشد و ثمره دادن ایجاد می کند. به یاد داشته باشید، نهال درخت سیب را باید در عمق 45 سانتی متری بکارید تا ریشه کاملا در خاک فرو رود و به راحتی شروع به رشد کند.

اگر قصد دارید چندین درخت سیب بکارید، علاوه بر انتخاب کود مناسب برای کاشت درخت سیب مورد نظر و کاشت نهال درخت در خاک مناسب، باید فاصله مناسبی مانند 1.5 تا 2 متر را برای آنها در نظر بگیرید. فاصله خیلی نزدیک به هم از رشد آنها جلوگیری می کند و فاصله  خیلی دور نیز مراقبت و نگهداری از آنها را دشوار می کند.

آبیاری درخت سیب

پروسه آبیاری درخت سیب مقداری چالش برانگیز است. به طور مداوم باید در فصل های مختلف درخت سیب را چک کنید. اگر کاشت درخت سیب در مزرعه را به فصل تابستان موکول شده است؛ باید درخت را چک کنید تا خشک نشوند و آب بیشتری به آن برسانید. در فصول برفی و بارانی، نیازی به آب دهی بیش از حد نیست. زیرا ریشه درخت سیب گندیده و فضایی برای تنفس نخواهد داشت. به طور معمول هفته ای 2 بار آبیاری قوی و عمیق برای درخت سیب کافی خواهد بود.

  ثبت کسب و کار