در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

روش کاشت پرتقال خونی در گلدان

چهارشنبه ۲۸ خرداد ۹۹ کشاورزی و باغداری
  • تصویر شماره روش کاشت پرتقال خونی در گلدان

پرتقال خونی یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین میوه های زمستانی است. این میوه نسبت به پرتقال های دیگر پوست کلفتی دارد و در بدنه آن رنگ قرمز به وضوح دیده می شود. کاشت پرتقال خونی تا حدودی سخت بوده و به مراقبت های ویژه ای احتیاج دارد. با محافظت از این درخت در زمان رشد می توانید، ثمره زیادی داشته باشید. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا کاشت این میوه خوشمزه را به شما عزیزان ارائه دهیم.

کاشت پرتقال خونی چگونه است؟

1. تهیه نهال پرتقال خونی

در قدم اول باید نهال این میوه را تهیه کنید و یک گلدان مناسب داشته باشید. به یاد داشته باشید بهترین گلدان برای کاشت این میوه، گلدان های سرامیکی است. بهترین فصل برای کاشت پرتقال خونی، بهار است و فصل بهار ثمره بیشتری عرضه می کند.

2. بهترین خاک برای کاشت پرتقال خونی

هر گیاهی برای کاشت به خاک مناسب احتیاج دارد. میوه پرتقال نیز به خاکی مناسب و آلی  نیاز دارد تا به خوبی رشد کند و میوه های پربازی بدهد. لازم است بدانید بهترین خاک برای این میوه، دارای 15 درصد برگ جنگلی، 15 درصد ماسه و 45 درصد خاک باغچه و 25 درصد کود دامی است.

3. نحوه کاشت پرتقال خونی

برای شروع کاشت یک حفره در داخل گلدان ایجاد کرده و نهاد را در داخل آن قرار دهید. هنگامی که ریشه را داخل خاک می گذارید مراقب باشید، آسیبی به ریشه ها وارد نشود. بعد دور ریشه را کاملا با خاک پر کنید و هیچ جای خالی نگذارید. نور یکی از مهمترین المان های رشد مرکبات است. در نتیجه حتما گلدان را زیر نور کافی قرار دهید و آن را در دمای بین 25 تا 28 درجه سانتی گراد قرار دهید. جالب است بدانید این نوع پرتقال وقتی در فضای سرد قرار می گیرد بهتر و سریع تر رشد می کند. پس پیشنهاد ما این است که در کنار نور، فضای خنکی برای آن ایجاد کنید.

4. آبیاری مرکبات

برای آبیاری این دسته مرکبات بهتر است به صورت متعادل به آنها آب بدهید. هر گقدر سطح خاک رطوبت داشته باشد، فضای رشد برای میوه بیشتر خواهد بود. لازم نیست 24 ساعت به آن آب بدهید. آب دادن بیش از حد موجب گندیدگی گیاه شده و ریشه راهی برای نفس کشیدن نخواهد داشت. در نتیجه تعادل را در آبیاری میوه رعایت کنید.

نتیجه گیری

اکنون متوجه شده اید کاشت پرتقال خونی آنچنان هم آسان نیست و به مراقبت احتیاج دارد. در نتیجه اگر می خواهید این میوه را در خانه و در گلدان پرورش دهید باید توجه ویژه ای داشته باشید. اما کاشت این میوه در منزل مزایای زیادی خواهد داشت و می توانید هر موقع می خواهید ان را برداشت کنید و از خواص آن استفاده کنید.

  ثبت کسب و کار