در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

روش کاشت آلو و نکات مهم برای پرورش این میوه

سه شنبه ۲۶ فروردین ۹۹ کشاورزی و باغداری
  • تصویر شماره روش کاشت آلو و نکات مهم برای پرورش این میوه

آلو میوه ای جذاب و دوست داشتنی به خصوص برای کودکان است. مزه ترش و ملس این میوه طرفدار زیادی داشته، به همین دلیل برخی هسته آلو را در خانه می کارند. کاشت آلو چندان سخت نیست اما به دقت و برنامه ریزی احتیاج دارد. در ادامه این مطلب شما را با مراحل کاشت آلو آشنا کرده و نکات جالبی ارائه خواهیم داد.

روش کاشت آلو و نکات مهم برای پرورش

مراحل کاشت آلو

1. خاک را زهکشی کنید

زهکشی خاک یکی از مهم ترین مراحل کاشت نهال یا هسته آلو است. قبل از اینکه آلو را بکارید حتما خاک را زهکشی کنید. با این روش باعث شده ریشه، مواد مغذی و آلی را بهتر و سریع تر دریافت کند و به رشد کافی برسد. در واقع زهکشی خاک، فاصله هایی بین سنگ و خاک ایجاد کرده و مواد و آب را راحت تر عبور می دهد.

2. کاشت آلو با هسته

برای کاشت آلو بهترین روش این است که هسته آن را از داخل میوه جدا کنید؛ به گونه ای که گوشت میوه به آن نماند. فقط فراموش نکنید میوه ای که جوان است و هنوز به بلوغ نرسیده برای کاشت مناسب نیست. خوشمزه و بالغ ترین هسته را برای کاشت انتخاب کنید. هسته را به آرامی بشکنید و دانه داخل آن را درآورید. دانه را درون کمپوست قرار دهید و در ظرف را ببندید (درون شیشه درب دار قرار دهید). ظرف هسته را درون یخچال با دمای 4 درجه سانتی گراد قرار دهید تا به خوبی آماده شود. ناگفته نماند که دانه آلو مانند برخی میوه های تابستانی، در هوای سرد بهتر عمل می کنند.

3. مکان مناسب برای کاشتن آلو

برای کاشت آلو باید مکانی را انتخاب کنید که دارای نور آفتاب باشد و از سایه به دور باشد. در ضمن شرایطی را مهیا کنید تا یخ نزند و از سرمای شدید فاصله داشته باشد. اگر می خواهید در فصل زمستان این درخت را بکارید، بهترین مکان گلخانه ها است. اگر فضای مناسب برای کاشت آلو ندارید، می توانید موقتا آن را در گلدان بکارید تا به رشد نسبی برسد و بعد آن را به زمین منتقل کنید.

4. فاصله دانه ها

فاصله دانه ها از هم بسیار مهم است. اگر آنها را کنار هم بکارید فضای کافی برای رشد را نداشته و پرورش آن ها دچار اختلال می شود. حتما فاصله 6 تا 7 متری را برای دانه ها در نظر بگیرید تا سریع تر رشد کنند.

5. نحوه آبیاری درخت آلو

درخت آلو به آبیاری عمیق احتیاج دارد. اینکه فقط چند دقیقه به آن آب بدهید کافی نخواهد بود. هفته ای 2 تا 3 بار عمیق به دانه های کاشته شده آب بدهید. فقط به یاد داشته باشید آلو به همین راحتی ها میوه نداده و پروسه میوه دادن آلو مدتی طول می کشد.

نتیجه گیری

در این مطلب شما را با کاشت آلو آشنا کردیم. این میوه خوشمزه یکی از پرسودترین میوه ها بوده و در تابستان خریداری می شود. اگر می خواهید در صنعت کشاورزی سود کنید با صبر و حوصله این میوه را بکارید و بعد نتیجه آن را برداشت کنید.

  ثبت کسب و کار