در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

10 راهکار مهم برای ایجاد یک طرح بازاریابی قدرتمند

سه شنبه ۳۰ خرداد ۲ کسب و کار
  • تصویر شماره 10 راهکار مهم برای ایجاد یک طرح بازاریابی قدرتمند

یک طرح بازاریابی را می توان یک ابزار بازاریابی ضروری برای هر کسب و کار کوچکی دانست. به همین دلیل برای ایجاد یک طرح موثر، باید بتوانید به ده سؤال مهم در این زمینه پاسخ دهید و بهترین برنامه را برای بازاریابی در کسب و کارتان بدست بیاورید

پاسخ به 10 سوال مهم برای ایجاد یک طرح بازاریابی قدرتمند

برای ایجاد یک طرح قدرتمند برای بازاریابی کسب و کار باید بتوانید به این 10 سوال زیر پاسخ دهید:

در اینجا چگونگی پاسخ به هر یک از این ده پرسش مهم را خواهید دید:

استراتژی بازاریابی: طرح بازاریابی شما چگونه از اهداف کسب و کار شما حمایت می کند؟

قبل از شروع طرح توسعه بازاریابی خود، باید یک ایده بسیار واضح از آنچه می خواهید انجام دهید، داشته باشید. این استراتژی بازاریابی شماست و به طور مستقیم به اهداف کسب و کار شما مرتبط خواهد بود. استراتژی بازاریابی شما آنچه را که می خواهید انجام دهید، مشخص می کند و این طرح بازاریابی باقی جزئیات در مورد چگونگی انجام امور در این زمینه را ارائه می دهد.

به عنوان مثال، بهتر است بگوییم یکی از اهداف کسب و کار شما این است که فروشگاه خرده فروشی آجر و مصالح خود را از طریق یک وب سایت تجارت الکترونیکی گسترش دهید. استراتژی بازاریابی شما برای این هدف می تواند محصولات شما را به یک بخش جدید در بازار ملی معرفی کند. پس از آن استراتژی خود را حتی بیشتر کرده و به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت تجزیه می کنید و این در حالی است که مشخص می کنید کدام پیام بازاریابی خاص شماست.

اگر برای کسب و کار خود اهداف خاصی ندارید، از این راهنمای تنظیم هدف کسب و کار برای شروع استفاده کنید. همچنین مطمئن شوید که یک جدول زمانی خاص برای اهداف تان (به عنوان مثال، یک برنامه 90 روزه) در نظر گرفته اید. این به شما کمک خواهد کرد که یک طرح بازاریابی هدفمند و واقع بینانه را ایجاد کرده و طبق آن پیش بروید.

 

شرح وظایف: چه کاری می خواهید انجام بدهید و چرا؟

شرح وظایف شما باید به این سوالات پاسخ بدهد: شما سعی در انجام چه کاری دارید؟ دلیل انجام آن امور چیست؟ ممکن است از قبل بیانیه ای تحت عنوان شرح وظایف ایجاد کرده باشید و آن را به عنوان بخشی از برنامه ریزی کسب و کار خود مورد استفاده قرار داده اید، از این رو می توانید آن را نیز به طرح بازاریابی خود نیز اضافه کنید.

در طرح بازاریابی شما، شرح وظایفتان پایه و اساس کار است. اگرچه ممکن است در فعالیت های بازاریابی شما نقش مستقیم ایفا نکند، اما وظایف شما بر اهداف کسب و کارتان تمرکز دارد و به شما اطمینان می دهد که فعالیت های بازاریابی که انجام می دهید از اهداف کلی کسب و کارتان حمایت می کنند. این یک ابزار مؤثر برای ارجاع در زمانی است که شما در مسیر درست قرار دارید و سوالات بسیاری در ذهن خود دارید.

بازار هدف: چگونه می خواهید با فعالیت های بازاریابی خود دست و پنجه نرم کنید؟

 

بازار هدف شما مخاطبان خاصی هستند که می خواهید با محصولات و خدمات خود به آن ها دست بیابید. آن ها افرادی هستند که سعی دارید محصولات و خدماتتان را بهشان بفروشید. اما برای رسیدن به جزئیات بیشتری که شما باید به آن پاسخ بدهید، ایجاد طرح برنامه بازاریابی و متمرکز شدن بیشتر بر بازار هدف خواهد بود.برای انجام تحقیقات بازار زمان زیادی را صرف کنید تا بتوانید درک بیشتری در این موارد داشته باشید:

این امری بسیار مفید است که می تواند یک طرح را برای شخص یا کسب و کار ایجاد کنید و از طریق آن شما می توانید به "مشتری ایده آل" خود برسید. نه تنها این امر می تواند شما را برای شناسایی جزئیات بیشتر در مورد مخاطبانتان کمک کند، بلکه می تواند پیام بازاریابی شما را شخصی سازی کند.

تجزیه و تحلیل رقابتی: چه کسی با شما رقابت می کند و در چه جایگاهی قرار دارد؟

یکی از بهترین روش های تحقیق بازار هدف شما و آماده سازی فعالیت های بازاریابی، نگاه به رقبایتان در بازار است. شما باید بدانید که چه کسی در بیرون، چیزی شبیه به آنچه که شما می فروشید، عرضه می کند، به خصوص اگر آن ها را به مصرف کنندگانی می فروشد که برای شما مخاطبانی ایده آل در بازار هدف هستند. در این میان با نگاهی دقیق به آنچه که رقبایتان انجام می دهند به دنبال این باشید تا بدانید کدام کارهایشان درست است و کدام یک را ممکن است اشتباه انجام دهند.

یکی از راه های انجام تجزیه و تحلیل رقابتی، است . این روش یک ابزار استراتژیک است که نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدات شرکت را ارزیابی می کند. برای اندازه گیری میزان رقابت خود در بازار به اندازه دیگر امور مربوط به کسب و کارتان وقت بگذارید تا تصویری روشن از رقابت خود و میزان آن در بازار داشته باشید.

انجام یک تجزیه و تحلیل جامع از رقابتتان به شما کمک خواهد کرد تا زمینه هایی را که می توانید رقابت را از بین ببرید، مشخص کنید و از پس بازار رقابتی خود بر بیایید و مطمئن شوید که آمادگی پاسخگویی به چالش های رقابتی آینده را نیز دارید.

 

پیشنهاد فروش منحصر به فرد: چه چیزی کسب و کار شما را منحصر به فرد می کند؟

هنگامی که شما می دانید که چه کسی در بازار با شما رقابت می کند، باید رویکردی را شناسایی کنید تا شما را از هر کس دیگری متمایز سازد. چه چیزی کسب و کار، محصولات و خدمات شما را منحصر به فرد کرده و برای بازار هدف مطلوب می سازد؟ یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد (USP) بیانیه ای است که در آن نشان می دهید چگونه کسب و کار، محصولات یا خدمات شما از دیگر رقابیتان متفاوت است. این نشان می دهد که چه چیزی کسب و کار شما را بهتر کرده و چرا مشتریان هدف تان باید شما را در بازار رقابت ابه عنوان بهترین ها، نتخاب کنند. می توانید از این آموزش برای ایجاد یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد نیز کمک بگیرید

استراتژی قیمت گذاری: چه چیزی می خواهد شما را تأمین کند و چرا؟

اگر شما یک طرح کسب و کار سنتی دارید، قطعاً قبل از آن زمان زیادی را صرف تحقیق در مورد بهترین قیمت برای محصولات و خدمات خود کرده اید. اما اکنون وقت آن است که اطلاعات مربوط به قیمت گذاری را به فعالیت های بازاریابی خود مرتبط کنید. یکی از مهمترین عوامل ارزیابی این است که چگونه استراتژی قیمت گذاری خود را به پیام بازاریابی خود بسپارید. در اغلب موارد، شما می خواهید قادر باشید تا از قیمت خود که توسط ایده ای واضح در مشتری به وجود آمده، مشتری در این میان برای ارزش و فایده ای که محصول یا خدمات شما برایش دارد، قیمت گذاری را به خوبی قبول کند. پیشنهاد فروش که ارزش بالای محصول یا خدمات شما را نشان می دهد، اغلب عامل مهمی است که مشتري را به تصميم گيري براي خريد هدايت مي کند.

طرح تبلیغاتی: چگونه به بازار هدف خود برسید؟

به عنوان یک عنصر کلیدی در ترکیب بازاریابی، طرح تبلیغاتی شما شامل تمام ارتباطاتی است که با مصرف کننده صورت می گیرد. اساساً، طرح تبلیغاتی شما باید به این سوال پاسخ بدهد: چگونه می توانید پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود را با توجه به بازار هدف تان به دست آورید؟طرح تبلیغاتی شما باید انواع فعالیت های بازاریابی را پوشش دهد و شامل موارد زیر باشد:

در حالی که نمی خواهید در ابتدای امر تغییرات زیادی در طرح تبلیغاتی خود ایجاد کنید، ابتدا باید 3-5 فعالیت خاص را انتخاب کنید که به شما کمک کند استراتژی بازاریابی را که در مرحله اول مشخص کرده اید، اجرا کنید.

به عنوان مثال، اگر یکی از اهداف شما پنج جلسه مشاوره اولیه در طی سه ماه باشد، برنامه تبلیغاتی شما باید شامل تمرکز بر هدایت های هدفمند از طریق کمپین های تبلیغاتی، یک برنامه تبلیغاتی رسانه های اجتماعی و یک برنامه تبلیغاتی مستقیم باشد.

این مرحله باید در همان زمان به عنوان مرحله بعدی تکمیل شود، زیرا بودجه شما بر روی فعالیت تان تأثیر می گذارد.

 

بودجه بازاریابی: چه مقدار پول صرف می کنید و برای چه چیزی؟

همان طور که یک طرح تبلیغاتی را ایجاد می کنید، باید بودجه ای نیز برایش در نظر بگیرید. بنابراین می توانید تعیین کنید که با توجه به بودجه خود چه فعالیت هایی را می توانید انجام دهید. متأسفانه، اکثر کسب و کارهای جدید کوچک زمانی که به بازاریابی می پردازند، دارای بودجه محدودی هستند، بنابراین ایجاد یک طرح تبلیغاتی متناسب با بودجه ای که در دسترس شما خواهد بود، بسیار حیاتی است.

شما ممکن است یک بودجه بازاریابی سالانه داشته باشید، اما لازم است که آن را به بودجه های ماهانه جداگانه تقسیم کنید تا بتوانید نتایج را زودتر ببینید و برنامه تبلیغاتی را به سمت بهتر شدن نتایج تغییر دهید و بر فعالیت هایی که بیشترین بازده سرمایه گذاری را به شما ارائه می کنند، تمرکز کنید.

فهرست اقدامات: برای رسیدن به اهداف بازاریابی شما چه کارهایی را باید انجام دهید؟

دقیقاً همان چیزی را که باید انجام دهید، مشخص کنید و زمانی که لازم است این کار را انجام دهید باید بدانید که این امر بخش مهمی از برنامه بازاریابی شماست. این امور به فهرست اقدامات شما تبدیل خواهد شد که شما را از طریق هر یک از فعالیت های تبلیغاتی تان هدایت می کند. با برداشتن گام های عملی در مسیر فهرست اقدامات خود می توانید دائماً در مسیر درست باشید و بدون سرگردانی دائماً موفق و موفق تر باشید.

برای ایجاد لیست اقدامات در جهت برنامه بازاریابی، شما همان فرایندی را که هنگام کارکرد روزانه به صورت وظایف منظم خود به کار می گیرید، دنبال می کنید: در واقع هدف تان پایان دادن به یک سری از وظایف تک مرحله ای است که شما را به سمت دستیابی به هدف تان هدایت می کند.

به عنوان مثال، اگر یکی از فعالیت هایی که در برنامه تبلیغاتی شما مشخص شده است، راه اندازی یک کمپین پستی مستقیم باشد، اولین اقدامات شما می تواند بدین صورت باشد:

لیست اقدامات شما می تواند چندین فرم مختلف داشته باشد، تا زمانی که بتواند به درستی از پیشرفت های کاری شما پشتیبانی کند، باید دچار تغییر و تحولاتی برای بهبودش باشید. هر آیتم عملی باید شامل تاریخی باشد که با جدول زمانی که برای طرح بازاریابی شما ایجاد شده است؛ همخوانی داشته باشد. به طور معمول، هرچه مقطع مراحل انجام کار کوچک تر باشد، انجام وظایف و پیشبرد امور رو به جلو راحت تر خواهد بود.

 

معیارها: چه نتیجه ای کسب کرده اید و در کجا می توانید بهبود یابید؟

با وجود تمام این کارهایی که شما در ایجاد یک طرح بازاریابی برای کسب و کار کوچک خود انجام داده اید، اگر شما نتوانید نتایج فعالیت های خود را پیگیری و اندازه گیری کنید، از مسیر صحیح خارج می شوید. این مرحله به شما این امکان را می دهد که طرح بازاریابی خود را از حالت یک سند درآورده و آن را به یک طرح تنفسی تبدیل کنید که با کسب و کار شما رشد و توسعه می یابد.

نحوه پیگیری و سنجش نتایج شما بستگی به نوع تاکتیک های بازاریابی دارد که درگیر آن هستید. به عنوان مثال، بازاریابی آنلاین را می توان با استفاده از تجزیه و تحلیل و سایر معیارهای مبتنی بر اینترنت ردیابی کرد، در حالی که پیگیری روش های بازاریابی آفلاین نیازمند روش دستی بیشتر است.

به طور کلی می توان گفت هر اندازه که سیستم سنجش و پیگیری شما استانداردتر باشد، نتایج به دست آمده نیز مرتبط تر و متناسب تر خواهد بود، در نتیجه موفقیت شما در زمینه بازاریابی نیز بیشتر و بیشتر خواهد بود و دقیقاً می دانید باید بر روی کدام قسمت تمرکز بیشتری داشته باشید تا طرح و پلان بازاریابی شما نتیجه دلخواه را بدست آورد.

  ثبت کسب و کار