در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

3 مورد از رایج ترین ریسک های سرمایه گذاری در کشور خارجی

سه شنبه ۲ اردیبهشت ۹۹ ایرانیان مهاجر
  • تصویر شماره 3 مورد از رایج ترین ریسک های سرمایه گذاری در کشور خارجی

اگر سرمایه گذار هستید و اکنون به فکر سرمایه گذاری بین المللی هستید، باید با خطرات آن آشنا باشید. ریسک های سرمایه گذاری در کشور خارجی به سه دسته اصلی تقسیم می شوند. اگر بتوانید این سه مورد را جدی بگیرید و پشت سر بگذارید؛ به طور قطع به فضای اصلی سرمایه گذاری می رسید. در این مقاله قصد داریم دلایل پرخطر سرمایه گذاری را بیان کنیم و به برخی نگرانی های سرمایه گذاران پایان دهیم.

انواع ریسک سرمایه گذاری در کشور خارجی را بدانید

سرمایه گذاری در کشورهای خارجی اغلب با موفقیت روبرو می شود. اما هستند کسانی که موانع را جدی نمی گیرند و در انتها هزینه های زیادی را از دست می دهند.

1. هزینه های معامله بالاتر

به احتمال زیاد یکی از رایج ترین ریسک سرمایه گذاری در کشور خارجی و در بازارهای بین المللی هزینه معاملات است. ناگفته نماند، بسته به اینکه كدام بازار خارجی را انتخاب می کنید و در آن سرمایه گذاری می كنید، هزینه معامله می تواند بسیار متفاوت باشد. به یاد داشته باشید کمیسیون های كارگزاری همیشه در بازارهای بین المللی بالاتر از نرخ های داخلی هستند. بعلاوه، بالاتر از کمیسیون های کارگزاری، نرخ های بالاتری مانند عوارض تمبر، مالیات، ترخیص و هزینه مبادله ای وجود دارد که مخصوص بازار محلی است.

اگر اهل کسب و کار و کارآفرینی هستید یا تجربه مدیرت دارید و می خواهید در یک کشور دیگری به سرمایه گذاری بپردازید؛ این شرایط برایتان هزینه بر خواهد بود. زیرا برای آگاهی از بازارهای خارجی تا جایی که مدیر بتواند بازده خوبی ایجاد کند، زمان زیادی باید صرف شود. و این فرایند شامل صرف قابل توجهی وقت و هزینه برای تحقیق، تجزیه و تحلیل است. این هزینه ها اغلب شامل استخدام تحلیلگران و محققانی است که با بازار آشنا هستند و همچنین شامل متخصص حسابداری برای صورت های مالی خارجی، جمع آوری داده ها و سایر خدمات اداری خواهد بود.

یکی از راه های به حداقل رساندن ریسک سرمایه گذاری در کشور خارجی و کاهش هزینه های معامله در خرید سهام خارجی، استفاده از رسید سپرده گذاری آمریکایی (ADR) است. ADR ها در بورس های محلی ایالات متحده تجارت می کنند و به طور معمول می توانند با همان هزینه های معامله همانند سایر سهام موجود در بورس های ایالات متحده خریداری شوند. باید توجه داشت که اگرچه ADR ها به دلار آمریکا هستند، اما هنوز در معرض نوسانات نرخ ارز خواهند بود. به همین دلیل می توانند به میزان قابل توجهی بر ارزش سرمایه شما تاثیر بگذارند. بنابراین برخی از احتیاط ها نیز در ADR ها ضروری است.

خطرات سرمایه گذاری در خارج از کشور

2. نوسانات ارزی

از دیگر ریسک های سرمایه گذاری در کشور خارجی می توان به نوسانات ارزی اشاره کرد. این موضوع را در بخش های قبلی نیز تکرار کرده ایم. اما نوسانات ارزی به قدری در مسئله سرمایه گذاری مهم است که بر تمام بخش های آن تاثیر گذاشته و گاهی موجب شکست سرمایه گذاران می شود. برای سرمایه گذاری مستقیم در یک بازار خارجی (و نه از طریق ADR) یا برای خرید سهام خارجی، شما باید ارز داخلی خود را به ارز خارجی مبادله کنید. اگر پس از یک سال سهام خارجی را نگه دارید و بعد آن را بفروشید؛ باید یک سال بعد ارز خارجی را با نرخ ارز غالب به دلار تبدیل کنید. این عدم اطمینان از نرخ ارز در آینده موجب شده بسیاری از سرمایه گذاران در ترس و نگرانی به سر ببرند همچنین از آنجا که بخش قابل توجهی از بازده سهام خارجی شما تحت تاثیر بازده ارز قرار می گیرد، سرمایه گذاران که در سطح بین المللی سرمایه گذاری می کنند باید به دنبال رفع این ریسک باشند و به فکر چاره بیافتند.

راه حل کاهش ریسک نوسانات ارزی این است که به سادگی از در معرض قرار دادن ارز خود جلوگیری کنید. با این حال ، بسیاری از سرمایه گذاران خرده فروشی نمی دانند چگونه از ریسک ارزی جلوگیری کنند، یا از کدام محصولاتی استفاده کنند. ابزارهایی مانند معاملات آتی ارز، گزینه ها و مواردی از پیش وجود دارد که می تواند برای محافظت از این خطر استفاده شود. اما این ابزارها معمولاً برای یک سرمایه گذار معمولی بسیار پیچیده هستند و باید بیشتر روی این موضوع کار شود.

3. خطرات نقدینگی

سومین ریسک سرمایه گذاری در کشور خارجی، نقدینگی است. این ریسک بیشتر در بازارهای خارجی خصوصاً در بازارهای نوظهور وجود دارد. ریسک نقدینگی در اصل خطر عدم توانایی فروش سهام شما، پس از ورود سفارش و مرحله فروش است. در بحث قبلی درباره راه حل ریسک ارزی توضیح دادیم. اما به طور معمول هیچ راهی برای یک سرمایه گذار متوسط برای محافظت از ریسک نقدینگی وجود ندارد. بنابراین، سرمایه گذاران باید توجه ویژه ای به سرمایه گذاری های خارجی داشته باشند تا این ریسک ها را پشت سر بگذارند و به شرایط عادی سرمایه گذاری برسند.

سرمایه گذاری در کشورهای خارجی

در این مطلب در خصوص ریسک های سرمایه گذاری در کشور خارجی یا در سطح بین الملل صحبت کردیم. سرمایه گذاری در خارج از کشور معایب و مزایای خود را دارد. اما اگر به اندازه کافی در خصوص ریسک ها و خطرات آن اطلاعات کسب کرده باشید، قطعا به مراحل پیشبرد اهداف می رسید و می توانید سرمایه خود را وارد منطقه دیگر کنید.

  ثبت کسب و کار