در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

قوانین و مقررات کار دانشجویی در ترکیه

سه شنبه ۹ اردیبهشت ۹۹ ایرانیان مهاجر
  • تصویر شماره قوانین و مقررات کار دانشجویی در ترکیه

کشور ترکیه علاوه بر اینکه قطب گردشگری دنیا معرفه شده است، این روزها افراد زیادی برای کار و تحصیل به ترکیه مهاجرت می کنند. ترکیه فرصت عالی برای ایرانیان مقیم ترکیه بوده و مزایای خوبی برای دانشجویان ایرانی در ترکیه دارد. اما تا به حال فکر کرده اید دانشجویان در ترکیه چگونه به کار مشغول می شوند؟ شرایط ورود به مشاغل ایرانیان ترکیه چگونه است؟ و همچنین کار دانشجویی در ترکیه چه چالش هایی در پیش خواهد داشت؟ در این مقاله قصد داریم به سوالات شما پاسخ دهیم و شرایط کسب و کار دانشجویی در این کشور را ارائه دهیم.

شرایط کار دانشجویی در ترکیه

برخی دانشجویان یا جوانانی که تصمیم دارند برای تحصیل به ترکیه مهاجرت کنند، ترکیه را به عنوان سکوی پرتاب نگاه می کنند. از نظر برخی کارشناسان مهاجرتی، ترکیه کشوری مناسب برای شروع زندگی مختصر و مفید دانشجویی است و مزایای خوبی را برای شما فراهم می کند. اما برای اینکه بتوانید هزینه های زندگی در ترکیه را تامین کنید، به کار دانشجویی یا کار پاره وقت دانشجویی احتیاج دارید. کار کردن در کنار تحصیل اعتماد به نفس بیشتری به شما داده و حس غربت و پوچی مهاجرت را کاهش می دهد. اما قبل از هر مسئله ای باید به پروسه تحصیل و انتخاب رشته تحصیلی شما بپردازیم و بعد سراغ کار حین تحصیل در ترکیه برویم.

کار ضمن تحصیل در ترکیه

خبر خوب این است که رشته انتخابی شما در دانشگاه به حوزه کاری مربوط نمی شود. برای مثال شما می توانید رشته کامپیوتر را در دانشگاه انتخاب کنید اما در رستوران یا کافی شاپ مشغول به کار شوید. مسئله مهم کار دانشجویی در ترکیه زبان انگلیسی است و اگر به زبان انگلیسی مسلط باشید به راحتی می توانید در مشاغل مختلف اما پاره وقت مشغول به کار شوید.

به یاد داشته باشید شما به عنوان یک دانشجو به هیچ عنوان نمی توانید کار تمام وقت پیدا کنید و هر روز 9 ساعت به کار مشغول شوید. به این صورت که کارفرما با پرس و جو و در نظر گرفتن رزومه شما، متوجه محصل بودن شما می شود. در این شرایط کارفرما به هیچ عنوان شما را قبول نکرده و مانع کار کردن شما می شود. یکی از مهمترین دلایل این است که کار اصلی شما تحصیل در دانشگاه های ترکیه است و کار اولویت اول نیست.

بنابراین باید روی تحصیل تمرکز داشته باشید و زمان کوتاهی را به کار کردن در کشور ترکیه اختصاص دهید.

مشاغل دانشجویی در ترکیه

اگر دانشجو هستید یا برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه اقدام کرده اید، لازم است بدانید که مشاغل زیادی برای شما در نظر گرفته نشده و بیشتر شغل های مربوط به مشاغل سفید و خرده کار هستند. اما می توانید روزانه 4 ساعت را به کار کردن اختصاص دهید و در مجموعه هفته ای 20 تا 30 ساعت کار کنید. کار دانشجویی در ترکیه شامل مشاغل زیر می شود:

  • کار در رستوران و کافی شاپ
  • کار در دانشگاه
  • فروشنده مغازه
  • کار در کتابخانه
  • کارهای فریلنسری مانند نویسندگی یا برنامه نویسی
  • تدریس خصوصی زبان انگلیسی
  • پرستاری از کودکان
  • معرفی و همکاری در فروش اکانت ilikebazaar و دریافت پورسانت (جهت اطلاع از شرایط کار، در وب سایت ثبت نام کنید و بخش همکاری در فروش را مطالعه کنید)
  • سوپر مارکت و ….

کار حین تحصیل در ترکیه

نکته مهم: کار دانشجویی در ترکیه بسیار راحت و درآمد مناسبی دارند. اما فراموش نکنید به هیچ عنوان پیگیر شغل های مدیریتی و دولتی نشوید. زیرا اجازه ورود به این حوزه ها را تا پایان تحصیل نخواهید داشت و باید تمام وقت خود را صرف کارهای دولتی کنید.

نکات مهم در خصوص کاریابی در ترکیه

به احتمال فراوان قبل از اینکه در شغلی استخدام شوید به تحقیق و جستجو احتیاج دارید. دانشجویانی که به دنبال کار دانشجویی در ترکیه هستند، باید از طریق روزنامه، مجله یا سایت های کاریابی به دنبال شغل مورد علاقه خود باشند. ناگفته نماند که شغل های پاره وقت برای شما در دسترس بوده و همانطور که گفتیم اجازه ورود به شغل های تمام وقت نخواهید داشت. پیدا کردن شغل از این طریق بسیار راحت تر از درخواست مستقیم بوده و با یک تلفن یا فرستادن رزومه به آدرس ایمیل کارفرما به مصاحبه کاری دست پیدا خواهید کرد.

یکی از مهمترین مواردی که باید در کار دانشجویی در ترکیه توجه داشته باشید، مسلط بودن به زبان انگلیسی یا ترکی است. در نتیجه زبان را جدی بگیرید و قبل از مهاجرت کلاس های زبان بروید. اگر به این دو زبان مسلط باشید، امتیاز بالایی برای شما محسوب می شود و در کسب و کارتان تاثیر زیادی خواهد داشت.

کلام آخر

در این مطلب در مورد کار دانشجویی در ترکیه صحبت کردیم و توصیه های مهمی را ارائه کردیم. اگر می خواهید در مسیر کار پاره وقت در ترکیه یا هر کجای دنیا موفق شوید باید شرایط و قوانینی که برای دانشجویان در نظر گرفته اند را رعایت کنید. فراموش نکنید برای اینکه هزینه های زندگی در کشور دیگر را تامین کنید باید به کارهای پاره وقت و نیم روزه اکتفا کنید تا بعد از اتمام تحصیل به کار تمام وقت و پر درآمدی برسید.

  ثبت کسب و کار