در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
دایرکتوری مشاغل بازار .*.*.* با سایت فروش و دایرکتوری بازار می توانید بهترین تامین کننده و بهترین کالاها را با بهترین قیمت پیدا کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید .*.*.* لیست بهترین تولیدکننده ها و بهترین شرکت های خدمات .*.*.* بهترین قیمت کالا و خدمات در سایت نیازمندی های بازار

بازار-Bazaar

نحوه کاشت کلم بروکلی در مزرعه

شنبه ۱۳ اردیبهشت ۹۹ کشاورزی و باغداری
  • تصویر شماره نحوه کاشت کلم بروکلی در مزرعه

کلم بروکلی یکی از مغذی ترین سبزیجاتی است که در بین مردم طرفداران زیادی دارد. این گیاه بیشتر در فصل پاییز و زمستان کاشته شده و در نزدیکی بهار برداشت می شود. اگر می خواهید این محصول پرفروش را در مزرعه بکارید باید نحوه کاشت کلم بروکلی را بدانید و قدم به قدم مراحل کاشت کلم بروکلی را رعایت کنید. در ادامه این مقاله شما را با روش کاشت بروکلی آشنا می کنیم تا محصولی پربار برداشت کنید.

مراحل و نحوه کاشت کلم بروکلی

1. خاک مناسب برای کاشت کلم بروکلی

نحوه کاشت کلم بروکلی نسبت به محصولات دیگر کمی حساس تر بوده و باید بستر آن برای رشد مناسب باشد. لازم است بدانید اگر می خواهید کلم بروکلی به سرعت و بدون هیچ دردسر رشد کند باید آن را در خاک های لوم شنی و سیلیتی لوم غنی بکارید. PH که برای این گیاه در نظر گرفته شده بین 6 تا 8 است و اگر خاک آن اسیدی بود، مقداری آهک به آن اضافه کنید تا به حد تعادل برسد.

2. تهیه بذر کلم بروکلی

تهیه بذر و گذاشتن آن در خاک، به مساحت و هکتار زمین زراعی بستگی دارد. در واقع باید بر اساس مقدار زمینی که برای کاشت انتخاب کرده اید بذر تهیه کنید. بهترین فاصله برای کاشت کلم بروکلی، بین 30 تا 90 سانتی متر است. و این عدد به بزرگ یا کوچک بودن کلم ها بستگی دارد. اگر کلم هایی با سر بزرگ انتخاب کرده اید خوب واضح است که باید فاصله ها بیشتر باشد.

3. نحوه کوددهی کلم بروکلی

وقتی کلم بروکلی ها را کاشتید، در زمان مناسب باید به آنها کود بدهید. بهترین زمان برای کوددهی وقتی است که بوته های کلم بروکلی نیمه رشدی داشته اند و روی خاک قرار دارند. در این صورت است که با اضافه کردن کودهای ازت دار به رشد آن کمک می کنید.

4. نور کافی برای کلم بروکلی

نور یکی از مهمترین فاکتورهایی است که به رشد سریع محصول کمک می کند. در چهارمین مرحله نحوه کاشت کلم بروکلی، باید به نور مناسب توجه داشته باشید. بهترین مکان برای کاشت بروکلی ها، در معرض آفتاب بودن است و بهتر جواب می دهد. اگر قصد دارید این گیاه را در خانه بکارید، حتما آن را در مقابل پنجره هایی قرار دهید که همیشه نور را به داخل منعکس می کنند و مطمئن شوید به اندازه کافی نور دریافت می کنند.

5. آبیاری محصول کلم بروکلی

هر محصولی به آبیاری مناسب نیاز دارد که کلم بروکلی نیز از این امر مستثنی نیست. بذر کلم بروکلی در همان روزهای اول به آبیاری دقیق و منظم احتیاج دارد. البته این گیاه به خاطر ظرافتی که دارد، نباید بیش از حد به برگ های آن آب داد زیرا دچار پوسیدگی شده و محصول آسیب می بیند.

نتیجه گیری

در این مقاله شما را با نحوه کاشت کلم بروکلی آشنا کردیم. اگر در حین کاشت و نگهداری محصول مراحل بالا را رعایت کنید، قطعا گیاهی مفید و کامل برداشت می کنید. در حین برداشت کلم بروکلی نیز، به آرامی گیاه را از ساقه های تنومند ببرید و مراقب باشید به میوه آسیبی نرسد.

  ثبت کسب و کار